Nechci se chlubit, ale já teď taky (už několik let) učím skupinu
16–17 let, kteří jdou letos na FCE a jsou dokonce tak dobří, že
předpokládáme, že nejen že FCE udělají, ale budem pak pokračovat směrem
k CAE.
Je pravda, že se také učí od malička – to je asi poznat.
Jinak mám podobnou zkušenost jako IM, musel jsem sám spoustu věcí
nastudovat, abych byl schopen kvalifikovaně vysvětlovat jak složitější
gramatiku, tak problematiku Reading, Writing, Listening a Speaking. Zjistit si,
jak přesně se hodnotí WRI a SPE, na co dávat pozor u REA, UoE a LIS, tipy a
triky… je toho samozřejmě dost a nedá se to zvládnout za týden.
Já používám FCE LANGUAGE PRACTICE na grammar a vocabulary + FCE “past
papers” na R+W+L+S. Nemáme žádnou takovou tu učebnici “na všechno”
(nemám je osobně rád, je to často vše a nic pořádně). Na téhle úrovni
je naprosto nezbytné, aby studenti četli knihy v originále (max. můžou
číst level 5/6) a pravidelně koukali/poslouchali (na) něco v angličtině
s angl.titulky nebo bez nich (no však to znáte, Marek to tu na HFE psal už
milionkrát ),
takže příprava na samotnou zkoušku spočívá pak v podstatě kromě
gramatiky už jen v tom, zvyknout si na jednotlivé části zkoušky a jejich
vyplňování, na časový press atp.
To jsou samozřejmě moje osobní zkušenosti s jednou skupinkou hodně
schopných studentů. V jiných případech to bude zase úplně jinak.