Matrix Fnd Unit 5 (Part 7)
ALL LEVELS
Vydáno dne 03.10.2005
page 60–61; describing a person, quick check
addition
- přídavek, přidání, přírůstek
BrE
/
ə'dɪʃn/
AmE
/
ə'dɪʃn/
noun
-
something that is added to something else
advice
- rada, rady
BrE
/
əd'vaɪs/
AmE
/
əd'vaɪs/
noun
-
something that someone tells you in order to help you and show you what you should do
behind
- za
BrE
/
bɪ'haɪnd/
AmE
/
bɪ'haɪnd/
preposition
-
at the back of
contrast
- kontrast
BrE
/
'kɒntræst/
AmE
/
'kɑ:ntræst/
noun
-
the notable differences between two or more things that are compared
cousin
- bratranec, sestřenice
BrE
/
'kʌzn/
AmE
/
'kʌzn/
noun
-
a son or daughter of your uncle or aunt
hard
- obtížný, těžký (náročný), náročný
BrE
/
'hɑ:d/
AmE
/
'hɑ:rd/
adjective
-
not easy
hire
- najmout si, pronajmout si
BrE
/
'haɪə/
AmE
/
'haɪər/
verb
-
to give somebody money to work for you; to pay for using something for a short time
however
- nicméně, avšak, však, ale
BrE
/
ˌhaʊ'evə/
AmE
/
ˌhaʊ'evər/
adverb, formal
-
but, although
cheerful
- veselý, radostný
BrE
/
'tʃɪəfl/
AmE
/
'tʃɪrfl/
adjective
-
very happy
important
- důležitý
BrE
/
ɪm'pɔ:tənt/
AmE
/
ɪm'pɔ:rtənt/
adjective
-
having great value, meaning or influence
listener
- posluchač
BrE
/
'lɪsənə/
AmE
/
'lɪsənər/
noun
-
a person who listens to something, e.g. the radio
note
- poznamenat si
BrE
/
'nəʊt/
AmE
/
'noʊt/
verb
-
to write words down quickly in order to remember them
present
- dárek
BrE
/
'preznt/
AmE
/
'preznt/
noun
-
a gift, something that you give or get from somebody for Christmas or birthday etc.
show
- ukázat, ukazovat
BrE
/
'ʃəʊ/
AmE
/
'ʃoʊ/
verb
-
to let somebody see something
shy
- plachý, stydlivý
BrE
/
'ʃaɪ/
AmE
/
'ʃaɪ/
adjective
-
feeling nervous about talking to people, especially strangers
teacher
- učitel, učitelka
BrE
/
'ti:tʃə/
AmE
/
'ti:tʃər/
noun
-
a person who teaches in a school, works with children and helps them with learning
twins
- dvojčata
BrE
/
'twɪnz/
AmE
/
'twɪnz/
noun
-
two children or people who were born on the same day to the same mother
Tyto materiály byly použity se svolením Oxford University Press
Komentáře k článku
K článku nejsou zatím žádné komentáře
Přidat komentář