Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, co všechno by měl zvládat člověk ma úrovni B2, a jak moc se (v gramatice, slovní zásobě, způsobu vyjadřování) úroveň B2 liší od nižší B1 a vyšší C1. Děkuji moc za odpověď.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, co všechno by měl zvládat člověk ma úrovni B2, a jak moc se (v gramatice, slovní zásobě, způsobu vyjadřování) úroveň B2 liší od nižší B1 a vyšší C1. Děkuji moc za odpověď.
Kaama: To jsem samozřejmě četl, myslel jsem jestli někdo máte konkrétnější informace, abych si mohl udělat představu jak má takový student vypadat (ohledně schopností).
Zde si můžete zjistit svoji úroveň: http://www.starfishschool.cz/…nalosti.html
Toto udává CEFR:
A1
Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases
aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Can introduce him/herself
and others and can ask and answer questions about personal details such as where
he/she lives, people he/she knows and things he/she has. Can interact in a
simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared
to help.
A2
Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of
most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information,
shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine
tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and
routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background,
immediate environment and matters in areas of immediate need.
B1
Can understand the main points of clear standard input on familiar matters
regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most
situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is
spoken. Can produce simple connected text on topics which are familiar or of
personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes &
ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
B2
Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract
topics, including technical discussions in his/her field of specialisation. Can
interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction
with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce
clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a
topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
C1
Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit
meaning. Can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious
searching for expressions. Can use language flexibly and effectively for social,
academic and professional purposes. Can produce clear, well-structured, detailed
text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns,
connectors and cohesive devices.
C2
Can understand with ease virtually everything heard or read. Can summarise
information from different spoken and written sources, reconstructing arguments
and accounts in a coherent presentation. Can express him/herself spontaneously,
very fluently and precisely, differentiating finer shades of meaning even in the
most complex situations.
no ja vnimam rozdiel medzi B2 a C1 v tom, ze ked je niekto na B2, tak sice skoro vsetkemu rozumie(rozumie filmom bez titulkov) a vie sa porozpravat s nativom(pricom native sa ani nemusi velmi snazit hovorit zrozumitelne), ALE potrebuje stale vyvinut nejaky „conscious effort“. Na druhej strane ked si na C1, tak rozumies viac-menej uplne vsetkemu anglickemu, co je okolo teba bez nejakej namahy. Napriklad niesom si isty, ci niekto na B2 dokaze rozpravat „passionately“, cize spravne prizvukovat slova, ktore povazuje za dolezite a hovorit rychlejsie, ako zvykne v rodnej reci atd. Taktiez (mozno sa mylim, ale to je moj pocit) napriklad clvoek na urovni B2 nepouziva v podstate ziadne idiomy, ziadne similes, skoro ziadne kolokacie, atd.
moj nazor je:
B1+znalost vsetkych casov a dost vela phrasalov =B2
B2+znalost idiomov a kolokacii = C1
na urovni C2 zial niesom, takze neviem povedat, ze C1+?=C2
Keby niekto vedel, som zvedavy
D1 není?
Ne, to už není zřejmě možné…
no na D1 by mohli byt ti, co skusaju tych na C2
na D2 potom ti co zkouší ty na D1 A ti kdo zkouší ty na D2 je pan Vít a pan Svozílek
sequence, souhlasím ale tj zajímavé – kdo zkouší ty CPEčkaře?? budou to určitě rodilí že…
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.