Re: Re: Re: Poradíte mi učebnici?
Samozřejmě cvičené pan Peprník nabízí hodně, ale bohužel to jsou
často cvičení, kde člověk dokáže celé vyplnit pouze podle příkladové
věty v úvodu. Sám si na to vzpomínám ze školy – i ti, kdo vůbec
nechápali o co jde, dokázali při troše dobré vůle cvičení doplnit.
Hlavní problém učebnice pana Peprníka je, že se v celé knize, ani
v jedné ze série, nenachází ANI JEDINÉ cvičení na porozumění (jak
čtení, tak poslechu), a ANI JEDINÉ komunikativní cvičení. A přece
porozumění a komunikace – to je to hlavní, proč se vůbec někdo jazyk
učí. Podle Peprníka se může naučit vyplňovat gramatická cvičení a
překládat věty.
Sám jsem se podle těchto knih na střední škole učil. A ještě dnes se
potýkám s ‚peprníkovou školou‘ u mnoha studentů, kterým musím často
vyvracet spoustu zavádějících polopravidel apod.
Pan profesor je očividně teoretik. V dnešní době je ale daleko
důležitá znalost současného jazyka prakticky, učit se slovíčka a
spojení která se používají, způsobem, jakým se používají. Je potřeba
naučit se rozumět a dorozumět se.
Abych to shrnul – pan profesor je vynikající lingvista a odborník na
pravém místě, univerzitní profesor… jeho učebnice pro jazykové školy
však byl omyl. Možná se hodila do té doby, dnes jsou však jiné jak trendy
ve vzdělávání, tak především potřeby lidí, kteří se
anglicky učí.
K vašemu druhému dotazu – soukromému vyučování se už téměř
nevěnuji, čas mi moc dalších aktivit nedovolí.