Chtěla bych se zeptat, jaké aktivity volíte pro úvodní hodiny. Jde mi o to, jak nenásilně studenty rozmluvit a zároveň zjistit, jak na tom jsou.
Já používám např. to, že se mezi sebou ve dvojici představí, odkud jsou, povolaní, apod. a pak to přeříkaj třídě (tohle má různé variace – data v bublinách, 4 věci z batohu, které je vystihujou, 4 slova, která je vystihujou – proč a jak, apod.) a poté, když to má úspěch a studenti mluví, tak třeba každého “zpovídám”, co toho a toho baví apod. … samozřejmě to jde hůř, pokud se jim mluví těžko, ale když je dostatek otázek, každej student musí něco říct … co se týče zjištění znalostí jako takovejch, používám např. to, že se jich zeptám, jakou znaj gramatiku, Present simple, Cont. Past, Will apod., záleží na úrovni, pak ji řeknu, ať napíšou vět u Present Simple, předaj sousedovi, ten jí napíše v Pres. Cont. předá sousedovi, ten jí dá do Will a takhle to pokračuje dál
Jak to děláte vy?