Help for English

Sorry

 

Ahoj. Mel bych jeden dotaz. Prave jsem v Anglii a nasel jsem si brigadu jako uklizec. Kdyz treba vytiram podlahu, tak temer kazdy kdo okolo me projde rika “sorry”. Je slusnost na to nejak odpovedet? Myslim, ze jsem nekoho v podobne situaci slysel odpovedet taky “sorry”, ale me to pripada takovy divny. Jaky je vas nazor?

Buďto neodpovídejte, anebo můžete říct třeba: It's alright/OK ; Never mind atd. Odpovídat “sorry” se mi zdá nesmyslné.

Proč nesmyslné? Právě naopak.

Pokud někdo pracuje jako uklízeč třeba v hotelu, tak by se v prvé řadě měl omluvit on, že se tam prostě těm hostům motá pod nohama.

Host však je slušně vychovaný, proto řekne sorry, většinou dřív, než stihne uklízeč zareagovat nebo si hosta všimnout.

No a uklízeč má taky důvod se omluvit, proto to udělá:

- promiňte, že vás ruším od práce a musíte kvůli mně zastavit a přesunout se, apod.

- promiňte, že se vám tady motám, že jsem si to neuklidil jindy, že vám komplikuju pobyt…

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Roman Svozílek vložený před 11 lety

Proč nesmyslné? Právě naopak.

Pokud někdo pracuje jako uklízeč třeba v hotelu, tak by se v prvé řadě měl omluvit on, že se tam prostě těm hostům motá pod nohama.

Host však je slušně vychovaný, proto řekne sorry, většinou dřív, než stihne uklízeč zareagovat nebo si hosta všimnout.

No a uklízeč má taky důvod se omluvit, proto to udělá:

- promiňte, že vás ruším od práce a musíte kvůli mně zastavit a přesunout se, apod.

- promiňte, že se vám tady motám, že jsem si to neuklidil jindy, že vám komplikuju pobyt…

OK, beru, ale přece jen, myslím, že by se v prvé radě měl omluvit ten host, který se tomu uklízeči po té vytřené podlaze producíruje. Uklízeč se podle mě nemá moc za co omlouvat, dělá jen svou práci.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Daniel Müller vložený před 11 lety