Help for English

CPE na ZŠ

 

Dobrý den, studuji PF se zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Povinně musíme skládat zkoušku z AJ úroveň CPE. Co si o tom myslíte ? Potřebuje mít běžný učitel takovou úroveň ? Díky za názor

Odkaz na příspěvek Příspěvek od sallma vložený před 10 lety

Dobrý den, studuji PF se zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Povinně musíme skládat zkoušku z AJ úroveň CPE. Co si o tom myslíte ? Potřebuje mít běžný učitel takovou úroveň ? Díky za názor

Osobně jsem takovou učitelku ještě nepoznal a to si myslím, že jich znám poměrně dost, které učí angličtinu na ZŠ. Myslím, že učitel na ZŠ se pohybuje někde na úrovni C1 poté co vystuduje. I když na pajdáku té praktické angličtiny zase tak moc není. Tak jestli budete mít CPE, budete klenot. Na druhou stanu, ještě to, že někdo má certifikát z něčeho neznamená, že má takovou úroveň. Obecně si myslím, že pro ZŠ je potřeba spíše ta didakticko-metodická část a znalosti z oblasti CPE jsou jen bonus. To je jak znát obecnou teorii relativity a její faktická aplikovatelnost pro žáky ZŠ. Profesor fyziky vždycky říkal, i kdyby to mělo být pro toho jednoho žáka ZŠ jednou za 10 let. Na druhou stranu, dnešní žáci mají mnohem větší proktickou zkušenost s angličtinou než s obecnou teorií relativity. :-)

Učitelé by měli hlavně mít dobrou výslovnost, jinak zničí několik generací žáků, kterým bude ta školní “angličtina” na dvě věci.
Pokud nerozumí složitější gramatice či neznají nějaké to slovíčko, ničemu to nevadí – to se všechno dá dohledat v kvalitních zdrojích (i to může, a mělo by být, být součást výuky). Na to by měla opravdu stačit C1.
Bohužel, výslovnost se u mezinárodních zkoušek nijak zvlášť nehodnotí, pokud nebrání porozumění. Na českých vysokých školách je to asi různé, osobně vím s jistotou jen o jedné, kde se na výslovnost dbá. :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 10 lety

Učitelé by měli hlavně mít dobrou výslovnost, jinak zničí několik generací žáků, kterým bude ta školní “angličtina” na dvě věci.
Pokud nerozumí složitější gramatice či neznají nějaké to slovíčko, ničemu to nevadí – to se všechno dá dohledat v kvalitních zdrojích (i to může, a mělo by být, být součást výuky). Na to by měla opravdu stačit C1.
Bohužel, výslovnost se u mezinárodních zkoušek nijak zvlášť nehodnotí, pokud nebrání porozumění. Na českých vysokých školách je to asi různé, osobně vím s jistotou jen o jedné, kde se na výslovnost dbá. :)

Myslim si, že učit žáky ZŠ nějak podrobněji výslovnost je zbytečný, ale samozřejmě učiteli by mělo být rozumět.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 10 lety

Učitelé by měli hlavně mít dobrou výslovnost, jinak zničí několik generací žáků, kterým bude ta školní “angličtina” na dvě věci.
Pokud nerozumí složitější gramatice či neznají nějaké to slovíčko, ničemu to nevadí – to se všechno dá dohledat v kvalitních zdrojích (i to může, a mělo by být, být součást výuky). Na to by měla opravdu stačit C1.
Bohužel, výslovnost se u mezinárodních zkoušek nijak zvlášť nehodnotí, pokud nebrání porozumění. Na českých vysokých školách je to asi různé, osobně vím s jistotou jen o jedné, kde se na výslovnost dbá. :)

Tak od toho je přece několika semestrový předmět fonetika a fonologie . Ta je snad je na každém učitelském oboru anglistiky napříč VŠ, ne?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Cortes vložený před 10 lety

Myslim si, že učit žáky ZŠ nějak podrobněji výslovnost je zbytečný, ale samozřejmě učiteli by mělo být rozumět.

Myslím, že Franta nemluvil o učení výslovnosti, ale o správné výslovnosti. Ale naprosto s ním souhlasím, že je to velmi podceňovaný aspekt. Jsou přece 3 věci v jazyku: slovní zásoba(lexiko­logocká stránka věci), gramatika (syntaktická stránka) a výslovnost – ta se krčí v ústraní.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od swimmer vložený před 10 lety

Myslím, že Franta nemluvil o učení výslovnosti, ale o správné výslovnosti. Ale naprosto s ním souhlasím, že je to velmi podceňovaný aspekt. Jsou přece 3 věci v jazyku: slovní zásoba(lexiko­logocká stránka věci), gramatika (syntaktická stránka) a výslovnost – ta se krčí v ústraní.

Přesně, o tom tu mluví Marek už od nepaměti. :)
A proto jsou velmi vítány třeba takovéhle akce: http://www.descart.cz/kurzy.php?…

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Cortes vložený před 10 lety

Myslim si, že učit žáky ZŠ nějak podrobněji výslovnost je zbytečný, ale samozřejmě učiteli by mělo být rozumět.

Nemyslete si, že vás tu kamenujeme, ale i podle mě se v tomhle mýlíte. Naučení se správné výslovnosti je totiž stěžejní ve výuce jakéhokoliv jazyka, nejen toho cizího, ale i mateřského. A pokud žák/student špatně vyslovuje už na začátku a nikdo ho neopravuje, tak se to s ním táhne a hodně, opravdu hodně špatně se to později napravuje. A má potíže s porozuměním nejen on sám (protože v jeho hlavě ta slova znějí jinak), ale i s tím, že jemu je špatně rozumět, což ho může vyčleňovat z kolektivu (jako třeba české děti, které špatně mluví česky, protože je rodiče neopravovali a chodí na logopedii).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od sallma vložený před 10 lety

Dobrý den, studuji PF se zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Povinně musíme skládat zkoušku z AJ úroveň CPE. Co si o tom myslíte ? Potřebuje mít běžný učitel takovou úroveň ? Díky za názor

Já tedy nejsem asi úplně kvalifikovaná na to odpovídat, ale podle mě by učitel na základní škole měl hlavně mít tu schopnost ty žáky opravdu něco naučit, posunout je, dobře jim to vysvětlit, neotrávit jim ten jazyk a dávat důraz na výslovnost, jak už bylo zmiňováno výše. K tomu C2 tedy podle mě nepotřebuje. Takže si myslím, že by se místo požadavku na C2 měla PF škola zaměřit na ty pedagogické schopnosti, didaktiku, zajímavé způsoby učení YL, aby ten učitel byl co nejlépe vybaven a připraven.
Na druhou stranu, C2 by možná pro toho učitele samotného mohlo být metou, aby se i on sám neustále vzdělával a neusychal (když se vlastně na ZŠ bude pohybovat neustále v nižších úrovních angličtiny).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od sallma vložený před 10 lety

Dobrý den, studuji PF se zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Povinně musíme skládat zkoušku z AJ úroveň CPE. Co si o tom myslíte ? Potřebuje mít běžný učitel takovou úroveň ? Díky za názor

podle mne stačí pro většinu základních a středních škol úroveň C1. U středních škol vyučujících metodou CLIL by asi angličtinář měl mít C2. Učitel obvykle vyučuje minimálně dva předměty, plus musí sledovat novinky v pedagogice, didaktice, psychloogii atd. Nechtěli bychom po něm trochu moc?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 10 lety

Nemyslete si, že vás tu kamenujeme, ale i podle mě se v tomhle mýlíte. Naučení se správné výslovnosti je totiž stěžejní ve výuce jakéhokoliv jazyka, nejen toho cizího, ale i mateřského. A pokud žák/student špatně vyslovuje už na začátku a nikdo ho neopravuje, tak se to s ním táhne a hodně, opravdu hodně špatně se to později napravuje. A má potíže s porozuměním nejen on sám (protože v jeho hlavě ta slova znějí jinak), ale i s tím, že jemu je špatně rozumět, což ho může vyčleňovat z kolektivu (jako třeba české děti, které špatně mluví česky, protože je rodiče neopravovali a chodí na logopedii).

Tak s tímhle samozřejmě souhlasim, spíš mi jde o to, že 90% devátáků nedá dohromady větu, tak k čemu je učit pěkně a dokonale vyslovovat, když neumí ani základy?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Cortes vložený před 10 lety

Tak s tímhle samozřejmě souhlasim, spíš mi jde o to, že 90% devátáků nedá dohromady větu, tak k čemu je učit pěkně a dokonale vyslovovat, když neumí ani základy?

Vím, jak to myslíte, ale na druhou stranu výslovnost je základ. :) Když budou ty děti produkovat slova, která ve skutečnosti nic neznamenají, tak vlastně neumí nic…

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 10 lety

Vím, jak to myslíte, ale na druhou stranu výslovnost je základ. :) Když budou ty děti produkovat slova, která ve skutečnosti nic neznamenají, tak vlastně neumí nic…

Tak oni se výslovnost učí, někdy si jí i přepisujou do jejich slovníčků a učitelé je na to pak zkouší, což si myslim, že bohatě stačí. Ale jak jsme se shodli, učitel by měl umět vyslovovat správně, protože ty děti ani tu AJ skoro nikde jinde než ve škole většinou neslyší.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Cortes vložený před 10 lety

Tak oni se výslovnost učí, někdy si jí i přepisujou do jejich slovníčků a učitelé je na to pak zkouší, což si myslim, že bohatě stačí. Ale jak jsme se shodli, učitel by měl umět vyslovovat správně, protože ty děti ani tu AJ skoro nikde jinde než ve škole většinou neslyší.

Ano, v tom souhlasím. Měli by to slyšet správně, potom je mnohem snazší to napodobovat také správně.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od sallma vložený před 10 lety

Dobrý den, studuji PF se zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Povinně musíme skládat zkoušku z AJ úroveň CPE. Co si o tom myslíte ? Potřebuje mít běžný učitel takovou úroveň ? Díky za názor

Dobrý den,

z mého pohledu je toto velkým plus. Často se osobně setkávám s učiteli na ZŠ, kteří jsou “přeučení” z jiného jazyka. A domnívám se, že Vaše škola chce podobným situacím předejít.

CPE je samozřejmě i pro Vás velkým bonusem, a když se budete zajímat o práci, věřím, že spoustu zaměstnavatelů zaujmete i proto, že budete CPE mít.

Věřím, že když přípravě na CPE věnujete veškerou svou energii, tak se Vám tento vklad v budoucnu vrátí. :-)

Přeji Vám u případné CPE zkoušky pevné nervy a hodně štěstí.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.