Help for English

Jak dál...

 

Ahoj všem, asi se chci jen vykecat nebo co… Angličtinu studuju už několik let, měla jsem soukromého lektora, chodila jsem do kurzů a vše probíhalo dobře, soukromý lektor mi samozřejmě vyhovoval víc, věnoval se jen mně, časová flexibilita atd…, ale to mi už finanční situace nedovolí. Kurzy byly horší, v prvním byli vesměs lidi v aj o třídu hůř než já, takže jsem se nikam nepohnula, v druhém jsem si dala laťku připravit se na FCE a zase jsem to časově nedávala, spolužáci byli studenti, já matka miminka a školačky jsem jim vůbec nestačila, ale taky mi to hodně dalo, zpětná vazba od vynikající lektorky, respektive i spolužáků byla neocenitelná, ale kurzů jsem zase musela nechat z časového hlediska, nemá mi kdo hlídat dítě, tak jsem se rozhodla, že moji téměř úroveň B2 nezahodím a budu studovat dál doma, sama. Mám spoustu vynikajících materiálů, převážně doporučených zde na webu, ale nevím prostě, jak s tím naložit… Poslední měsíce moje angličtina hrozně upadá, ta pasivní je sice stále vcelku dobrá, přečtu téměř vše v aj (novely, ne odborný text :-) ), ale nepřičítám to až tak znalosti slovíček do hloubky, spíš tomu, že jsem velký čtenář a umím si, jak to říct, “domýšlet”. Jakmile mám sednout k angličtině, přepadne mě obrovská únava a jsem na sebe naštvaná, že zase nic neudělám, ale já bez té zpětné vazby asi nejsem schopná jít dopředu, už jsem začala i od úplných začátků, abych si to oživila, protože mé začátky s aj někdy v roce 99 na malé vsi nebyly zrovna přínosné, nicméně mi vždy učitelé, profesoři, lektoři, spolužáci i přátelé říkali, že jsem v aj dobrá, ale já propadám do čím dál větší deprese, protože jsem to chtěla někam dotáhnout, domluvit se, být jednou opravdu na úrovni alespoň ADVANCED, i jsem si vysnila být úroveň NATIVE SPEAKER a teď mám pocit, že jsem se zabořila do bahna a nemůžu z něho ven, že už nemám sílu. Měl někdo z vás někdy pocit takového zmaru? Byl jste někdo v situaci, kdy jste nemohli navštěvovat kurzy, ani se ni