vedení konverzační hodiny

Dobrý den, jsem učitelkou angličtiny a také vedu soukromé kurzy. Chtěla bych poprosit o nějaké tipy, jak vést hodinu konverzace, kde mám jednoho žáka, který se chce zdokonalit v mluvené angličtině. Klasická témata jako cestování, bydlení apod. jsem již vyčerpala a potřebovala bych nějakou inspiraci, jak pokračovat dále. Je poměrně těžké hovořit s cizím člověkem 60 minut bez nějaké předchozí přípravy. Existují třeba nějaké učebnice s podpůrnými materiály? Děkuji za tipy.

Zkuste se podívat na English teaching resources-Taboos and issues advanced. Jsou tam témata ke konverzaci spolu s různými cvičeními. Osobně se mi to moc líbí.

Přesně tak, podobných knih je spousta. Taboos jsou možná občas těžká kvůli tématice, ale ve stejné řadě vyšlo taky Instant discussions:

http://www.englishbooks.cz/…ussions.html

Určitě je lepší změřit se konkrétně na nějaký problém. V těchto knihách je vždy téma, ke kterému je za začátku pár otázek, pak článek a pak další otázky a cvičení. Ten článek můžete dát studentovi jako domáví úkol, nebo mu ho můžete přečíst sama v hodině, kdy on ho neuvidí, jen se vám bude snažit rozumět, pak si ho můžete přečíst spolu, bude-li třeba.

Anebo si můžete stáhnout zdarma zajímavé novinové články, které jsou podrobně rozebrané do cvičení, a je tam i pár otázek. Ale je to občas šité horkou jehlou. Ty novinové články ve zjenodušené angličtině můžou ale velice dobře sloužit jako základ:

http://www.helpforenglish.cz/…Lessons.html

Témata hovoru se prostě vyčerpají.
Kdysi v kurzu se naše učitelka na začátku hodiny (zahřívačka) vždy zeptala co nového a to pak otázkami rozvedla, zpětně si uvědomuji že ty otázky byly vlastně „stále stejné“.
Vezměte jakýkoliv článek a zkuste k němu vymyslet konverzační témata: Nesouhlaste + proč! Souhlaste + proč! Vymyslete jiné řešení! Jaké je ponaučení? Je ta věc o níž je článek přínosem (pro koho), vliv na ekologii, ekonomiku, rodinu, mezilidské vztahy…