Help for English

Překlady z aj do čj

 

Ahoj všichni!

Pracuji jako asistentka a dnes jsem musela v práci překládat prezentaci z aj do čj..Naopak překládám často, ale z aj to bylo poprvé a ani jsem netušila, jaký s tím budu mít problém. Měla jsem pocit, že ty slovíčka přece znám, ale má vyjadřovací schopnost do češtiny byla šílená! Chytla jsem tedy pořádnou depku:-) A chci se touto cestou optat, zda by mi mohl nikdo poradit, jak trénovat překlady z aj do čj, nějakou metodu nebo třeba dobrou učebnici určenou pro tuto problematiku.

Budu Vám moc vděčná, když mi něco poradíte…Help pleas:-))

Díky moc moc a mějte se! MONIKA

možná nějaká zrcadlová knížka…to znamená že stránka je česky a druhá anglicky.....já doma jednu mám a můžu doporučit…toto je ono: http://www.dobre-knihy.cz/…e-vydani.htm

marek tento typ čtení sice moc nedoporučuje, ale k tomu účelu, ke kterému ji potřebujete vy je ideální :-)

díky za inspiraci:-)

A na jaké úrovni je tato kniha? Jsem tak středně pokročilá…

to není zjednodušená četba ale originál......asi tak pro advanced,některé úseky jsou těžší,nekteré lehčí…je to vlastně interwiew s různými americkými spisovateli.....

myslím že jako středně pokročilá(jestli myslíte uroven B1) byste si ji mohla koupit,…

Prosím pěkně, nepřekládáte někdo z aj do čj s orientací na ekonomiku nebo obchod? Už asi hodinu si lámu hlavu s překladem věty: „Applied Standards or other means of providing conformity:“ (a teď jsou ty normy vypsané…). První část je v pohodě, ale pořád nějak nemůžu vyluštit ten zbytek. Ať tam dosadím co tam dosadím, stále mi to nějak nedává žádný smysl. Třeba někdo budete vědět. Moc díky předem.

ty jo tak s tim si nevím rady..bohužel­..promin:-(

Ještě dotaz k těm překladům…Neznáte někdo publikaci, která je zaměřená přímo na problematiku překládání a jeho cvičení?