Help for English

jak studovat podle tohoto webu

 

Úvodem – web je to vynikající, nevím jestli někdo narazil na něco lepšího – já ne. Příspěvky jsou psaná srozumitelně, nápad se zdůvodněním špatných odpovědí v testech skvělý. Ale přiznám se, že v tom množství materiálu mám problém, že trošku ztrácím orientaci. Potřeboval bych poradit, jak systematicky postupovat s jeho studiem. Jsem více méně začátečník (to co znám si určitě zaslouží přinejmenším zopakování), a podle mně náhodný výběr článků není to nejlepší. Přemýšlel jsem postupovat podle data přídávání příspěvků, ale ani to se mně nezdá. Možná někdo nějakou metodu už vyzkoušel a dokáže doporučit. Myslím, že by takovou „interaktivní“ učebnici (třeba seznam s odkazy na jednotlivé články), která by se postupně procházela uvítalo víc čtenářů. Ale rozumím tomu, že zpracování nějakého takového návodu by nebylo jednoduché a já bych nechtěl aby tento příspěvek vypadal jako nespokojenost z webem nebo prací jeho tvůrců. Důvodem je pouze bezradnost jak postupně konzumovat ze „stolu plného dobrot“ a věci důležité neopomenout. Ale i když žádný návod nebude, dík za spoustu úsilí, které nepochybně zřízení a aktualizace tohoto webu vyžaduje, si všichni kteří jsou kolem něj zaslouží.

Jakýsi výukový plán bych rád připravil, snad přes léto. Problém je, že nás navštěvuje cca 4000–5000 lidí denně, a každý má úplně jiné potřeby, každý je na jiné úrovni, každý se uči podle něčeho jiného. Zatím tedy je to tak, že si každý musí najít to, co nejvíc epotřebuje, testy, četbu, konkrétní gramatické oblasti… atd.

Systematičnost v tom potřebují hlavně začátečníci, a těm bych se chtěl v tomto hodně věnovat přes letní prázdniny. Pokročilejší si zatím budou muset poradit sami.

Co bych vám ale poradil je, vyzkoušejte si obecné testy v Testy/Elementary, a podle svých výsledků se zaměřte na ty gramatické jevy, které vám nejdou. Doplňujte to četbou, atd… vše v úrovni Elementary či Pre-Intermediate.