Help for English

studium jednoho nebo dvou jazyků na VŠ

 

Ahoj Barčo,
sdílím Tvůj zájem o jazyky, jak o AJ tak o RJ. V Plzni už studuji pátým rokem. Zmínila jsi tu, že při studiu jazyků na FF z Tebe nic perspektivního nebude:-) Mám zkušenosti jak s FF, tak s PdF. A osobně dávám přednost FF, především pokud nebudeš chtít učit. Pak je PdF jen ztráta času. Na FF se o jazyku rozhodně dovíš víc.
První tři roky jsem absolvovala na FF v Plzni, obor Cizí jazyky pro komerční praxi Aj-Rj. Je to super obor pro lidi, co mají rádi jazyky a nechtějí učit. Osobně mi to dalo hodně. Jediný problém tohoto oboru je, že nemá navazující. Momentálně jsem právě na pedagogické fakultě v Plzni a zároveň studuji FF v Brně-anglistiku. Osobně se mi mnohem víc libí v Brně, ale díky jedné paní proferce z katedry AJ v Plzni nemůžu zavrhnout ani PdF. Snad jsem TI alespoň trochu pomohla:-)

Díky Kasper, určitě jsi mi pomohla dost:-) o oboru Cizí jazyky pro komereční praxi Aj-Rj jsem taky začla přemýšlet, akorát mám strach z těch ekonomických předmětů, ne že bych je nezvládala, spíš naopak (jsem z obchodky), ale právě že mě děsně nebaví:-):-( Tak by mě moc potěšilo, kdybys mi mohla studium tohoto oboru víc přiblížit:-)dík

Nemáš zač:-) Z ekonomických předmětů mít hlavu opravdu nemusíš, jsou tam jen jako doplněk. I když Tě nebaví, stejně jako to bylo někdy u mě, přežiješ je. Zas tolik jich tam také není. Tíha opravdu leží na jazyku. Doporučuji kouknout na web a něco si o programu přečíst, ale jestli máš nějaké konkrétní otázky, tak se klidně ptej:-) Rozhodneš-li se pro Cizí jazyky, potkáš několik super profesorů, i když pár těch skvělých už na katedrách neučí. :-((
Koukni na stránky kateder:
http://kaj.zcu.cz/studium/
http://www.kap.zcu.cz/cjkp.php