Help for English

Co je na angličtině nejdůležitější?

Komentáře k článku: Co je na angličtině nejdůležitější?

 

Odkaz na příspěvek Příspěvek od dusan veselka vložený před 14 lety

JAK se učit

rád říkám, že učit se mluvit v cizím jazyce studiem gramatiky je jako učit se řídit auto tím, jak ho opravit. mě osobně gramatika zpočátku jen mátla, tak jsem se naučil v angličtině číst a rozumět mluvenému projevu. když jsem angličtinu tak trochu „cítil“, začal jsem se věnovat gramatice a vyplnil (vyplňuji) „prázdná místa“ – slabiny. (toto by většinou byla rada polygotů). pointa je tedy v tom jak začít. každému vyhovuje něco jiného a ne každý by měl začínat gramatikou. já byl schopný číst marcela prousta v angličtině zhruba po roce studia (tím narážím na (mou) úspěšnost učení se kontextem z knih a poslechem oproti učení se gramatice – v počátku). malé děti také nepotřebují gramatiku k tomu, aby se naučili mluvit. nejtěžší je zjistit JAK se učit. zvládnout angličtinu na komunikační úrovni je otázkou několika měsíců. pokud se učíte několik let(?!), něco děláte špatně..!

Re: JAK se učit

Tento příměr přeci vůbec nefunguje. Vše má svá pravidla. Učit se pravidla jazyka je stejné jako učit se pravidla silničního provozu. Bez nich jezdit budete taky, ale každou chvíli někde narazíte a můžete si být jisti, že ve škole či u zkoušek s tím daleko nedojdete.

Bez gramatiky to nejde, ale stejně tak to nejde bez slovní zásoby, výslovnosti atd. Jsou to jazykové prostředky, bez kterých se neobejdete. Na komunikativní úrovnis e sice naučíte i bez gramatiky, ale k čemu to potom vypadá? Přece nechcete neustále před ostatními znít jako tataři?

Re: Re: JAK se učit

ano, v tomto jsem v rozporu skoro s každým.. jen jsem chtěl jako svou zkušenost uvést, že pro mě osobně byla gramatika V POČÁTKU matoucí a více mi (v počátku) vyhovovalo učit se celé věty a jejich celý význam (to zas může být matoucí pro jiné). myslím si, že ne každému vyhovuje stejná metoda.. ostatně, u polygotů jsem často čítal, že se učili nejprve četbou a poslechem a gramatice se věnovali až později v pokročilejším stádiu. tohle téma by ale bylo na hodně dlouhou diskuzi.. (učit se poslechem totiž vůbec neznamená, že si úplný začítečník pustí bbc a budete si myslet, že se něco učí..)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od dusan veselka vložený před 14 lety

Re: Re: JAK se učit

ano, v tomto jsem v rozporu skoro s každým.. jen jsem chtěl jako svou zkušenost uvést, že pro mě osobně byla gramatika V POČÁTKU matoucí a více mi (v počátku) vyhovovalo učit se celé věty a jejich celý význam (to zas může být matoucí pro jiné). myslím si, že ne každému vyhovuje stejná metoda.. ostatně, u polygotů jsem často čítal, že se učili nejprve četbou a poslechem a gramatice se věnovali až později v pokročilejším stádiu. tohle téma by ale bylo na hodně dlouhou diskuzi.. (učit se poslechem totiž vůbec neznamená, že si úplný začítečník pustí bbc a budete si myslet, že se něco učí..)

Re: Re: Re: JAK se učit

Určitě jsou lidé, kteří se rádi učí jinými metodami. Některé jsou prostě jiné a stále přijatelné… některé přístupy jsou ale dle mého názoru škodlivé, zavádějící… a rozchází se se zaměřením tohoto webu. Proto u nás nejsou v článcích zastoupené…

Jsou lidé, kteří se naučili i díky velmi pochybným produktům na našem trhu… ale to nevypovídá nic o metodě samotné. I špatnou metodou se člověk můpže naučit, je to spíš o člověku.

My ale tyto metody nepropagujeme, směr našeho webu je jiný. Proto jsem tak vyjel, když jsem četl Vás příspěvek. Na podobný přístup jsem prostě alergický. Kdo chce, ať se tak samozřejmě učí, potom ale naše stránky nejsou určeny pro něho.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 14 lety

Re: Re: Re: JAK se učit

Určitě jsou lidé, kteří se rádi učí jinými metodami. Některé jsou prostě jiné a stále přijatelné… některé přístupy jsou ale dle mého názoru škodlivé, zavádějící… a rozchází se se zaměřením tohoto webu. Proto u nás nejsou v článcích zastoupené…

Jsou lidé, kteří se naučili i díky velmi pochybným produktům na našem trhu… ale to nevypovídá nic o metodě samotné. I špatnou metodou se člověk můpže naučit, je to spíš o člověku.

My ale tyto metody nepropagujeme, směr našeho webu je jiný. Proto jsem tak vyjel, když jsem četl Vás příspěvek. Na podobný přístup jsem prostě alergický. Kdo chce, ať se tak samozřejmě učí, potom ale naše stránky nejsou určeny pro něho.

Re: Re: Re: Re: JAK se učit

k těm pochybným produktům na trhu – produkty typu „poslouchej-uč se“ samozřejmě nemají nic společného s učením, ale s (dovolím si říct) podvodným vyděláváním peněz (hlavně nemají vůbec nic společného s tím co jsem měl na mysli ohledně mého učení se jazyku). a samozřejmě že učení se gramatiky je naprosto nedílnou součástí výuky jazyka, bez které se kdy sotva jen někdo (dobře) cizí jazyk nenaučil. myslím si, že Váš web dokáže oslovit každého zájemce o angličtinu, ať už je jeho metoda jákákoliv.

chápu, že to je tak trochu proti etice, ale možná byste mohl na „alternativní“ produkty (teď myslím ty rádoby póvl), jenž se na trhu objevují, právě upozornit – nemyslím přímo negativně, ale třeba jen napsat Váš dojem jako recenzenta.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 14 lety

Re: Re: Re: JAK se učit

Určitě jsou lidé, kteří se rádi učí jinými metodami. Některé jsou prostě jiné a stále přijatelné… některé přístupy jsou ale dle mého názoru škodlivé, zavádějící… a rozchází se se zaměřením tohoto webu. Proto u nás nejsou v článcích zastoupené…

Jsou lidé, kteří se naučili i díky velmi pochybným produktům na našem trhu… ale to nevypovídá nic o metodě samotné. I špatnou metodou se člověk můpže naučit, je to spíš o člověku.

My ale tyto metody nepropagujeme, směr našeho webu je jiný. Proto jsem tak vyjel, když jsem četl Vás příspěvek. Na podobný přístup jsem prostě alergický. Kdo chce, ať se tak samozřejmě učí, potom ale naše stránky nejsou určeny pro něho.

Re: Re: Re: Re: JAK se učit

To bohužel nelze, jako výrobce vzdělávacích rpoduktů by mě mohl někdo opět nařknout z „nekalé soutěže“ a soudit se s nikým nebudu. Snad každý pozná, že produkt, který je propagovaný jako zázračný, asi tak zázračný nebude.

Re: Re: Good

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda je správně, když Zvejka napslala: Who drew them ? Myslím si, že gramaticky by to mělo být:

… + auxiliary + subject + verb – infinitive + … ?

Ale právě nemůžu „najít“ subject…

Who did ..S.. draw?

Děkuji

Klára

Re: Re: Re: Good

Yes, „who drew them?“ is correct.
„Who DID drew them?“ is a strongly emphatic question that you would not normally use. (An equivalent emphatic affirmative statement could be: I really DID draw the pictures).

In the realm of normal non-emphatic questions, the standard form when asking for the subject is :
Who did something?
Who drew it?
Who came here?
etc.

If „who“ should refer to the object on the other hand, you use „did“ (even if in a normal, non-emphatic sentence).

Who(m) did she visit?
Who(m) did he knew?
Who did she take it up with?
Who did she complain about?

Re: Re: Re: Good

Je to jednoduše otázka na podmět – WHO DREW THEM – kdo je nakreslil, WHO DID SHE DRAW – koho nakreslila.

Re: Re: Re: Re: Good

Aha. S tímto mám také problém. Je na toto na těchto stránkách někde článek? Děkuji za odpověď.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 14 lety

Re: JAK se učit

Tento příměr přeci vůbec nefunguje. Vše má svá pravidla. Učit se pravidla jazyka je stejné jako učit se pravidla silničního provozu. Bez nich jezdit budete taky, ale každou chvíli někde narazíte a můžete si být jisti, že ve škole či u zkoušek s tím daleko nedojdete.

Bez gramatiky to nejde, ale stejně tak to nejde bez slovní zásoby, výslovnosti atd. Jsou to jazykové prostředky, bez kterých se neobejdete. Na komunikativní úrovnis e sice naučíte i bez gramatiky, ale k čemu to potom vypadá? Přece nechcete neustále před ostatními znít jako tataři?

Já myslím, že jste se poněkud nepochopili. Dušan Veselka jistě neměl na mysli nějaké bezpracné učení poslechem apod. Domnívám se, že myslel jen to, co je známo všem učitelům angličtiny, totiž že učit se v studenty oblíbeném pořadí
1) gramatika+slovíčka, 2) gramatika+slovíčka, 3) četba (nejlépe učebnice, úplně nejlépe Prokop family)… 10) “možná zkusit mluvit ale radši ještě počkat až se naučím tu gramatiku”, 120) “možná poslech, ale oni mluví nějak divně tojeurčitěame­rickáangličti­nafuj”
je nesmysl a mnohem přirozenější je poslouchat a číst a v tom se učit rozeznávat a chápat gramatické struktury.
Zkrátka si např. čtu a vidím “have done” a vrtá mi hlavou, kdo co . No, a v gramatice si dohledám, že jde o předpřítomný čas a mám jasno. A ne, že se nejdřív naučím všech 12 “časů” a přitom neumím odpovědět na “Waterjedoin'?” :))
Já myslím, že máme praděpodobně podobnou zkušenost, hlavně při výuce dospělých. ;-)

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.