Help for English

Angličtina v mateřské školce

 

Ahoj, můj dotaz se týká výuky Aj v MŠ. Máte nějaké “fígle”, popřípadě zkušenosti s nějakou konktrétní učebnicí pro takhle malé děti? Budu ráda za jakékoli postřehy k tomuhle tématu :-) Díky ;)

Přesouvám do sekce Ostatní.

Ahojky, já má zkušenosti s hodně “učebnicema” pro MŠ, hlavně OUP. Teď momentálně už druhý rok máme Playtime (je Starter, A a B) je super. Já jí měla pro tříleté děti (Starter), teď máme B. Bezvadný kurz. Další třeba Cookie and friends (taky 3 levels) Mrkněte se do kalalogu Oxford UP (www.oup.com/elt)

Já svou pětiletou učím z Cookie and Friends a ta je moc fajn. Pořád si prozpěvuje “Hello everyone…” :-) S jinými učebnicemi zkušenost nemám, prohlížela jsem si v knihkupectví Incredible English, ale myslím si, že ta je tak pro šestileté, sedmileté děti, které už ovládají dobře písmenka (tak mi to přišlo). Taky jsem nevěděla, kterou knížku, tak jsem zajela do Berouna do Englishbooks a prohlížela a vybírala (a že to bylo sakra těžké!). :-) Asi bych vám doporučila to samé – zajít do knihkupectví a prohlídnout si to.

Podle mého laického a ničím nepodloženého názoru není potřeba nic speciálního, prostě bych s dětmi dělal podobné věci, jako dělají v češtině, jenom by to bylo anglicky. Číst stejně neumí, tak je to fuk ;-)
Hlavně dělat, jako že mluvit anglicky je úplně normální a zbytečně nic nezjednodušovat. Aspoň u mé dvouleté dcery to zatím funguje. :-P

to krysarr: jo, to funguje dobře doma, nebo ve školce, když tam je někdo anglicky mluvící a mluví na děcka průběžně celý den, ale ne “jenom” angl. Ale když chodí prckové 2× týdně na 60 min. , tak se to musí dělat trochu jinak a pak to určitě chce nějakou “učebnici”. Oni jsou si celkem všechny podobné , jde jenom o množstí aktivit a hlavně se naučit s tím dobře “pracovat”. Třeba ten Playtime má hodně přidaných aktivit, další si vymyslíte a má ještě pracovní knížku a je ve třech “levels”. Cookie je taky bezva.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od IM vložený před 12 lety

to krysarr: jo, to funguje dobře doma, nebo ve školce, když tam je někdo anglicky mluvící a mluví na děcka průběžně celý den, ale ne “jenom” angl. Ale když chodí prckové 2× týdně na 60 min. , tak se to musí dělat trochu jinak a pak to určitě chce nějakou “učebnici”. Oni jsou si celkem všechny podobné , jde jenom o množstí aktivit a hlavně se naučit s tím dobře “pracovat”. Třeba ten Playtime má hodně přidaných aktivit, další si vymyslíte a má ještě pracovní knížku a je ve třech “levels”. Cookie je taky bezva.

Rozumím :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 12 lety

Podle mého laického a ničím nepodloženého názoru není potřeba nic speciálního, prostě bych s dětmi dělal podobné věci, jako dělají v češtině, jenom by to bylo anglicky. Číst stejně neumí, tak je to fuk ;-)
Hlavně dělat, jako že mluvit anglicky je úplně normální a zbytečně nic nezjednodušovat. Aspoň u mé dvouleté dcery to zatím funguje. :-P

Jistěže, malá se mě neustále ptá, jak se co řekne anglicky (a francouzsky), děti jsou takové houby, co nasávají (protože nemají ještě “plnou paměť”) – sáhla jsem po učebnici z toho důvodu, že jsou tam písničky, které jsou konkrétně v naší rodině nepřetržitou záležitostí, ty z hlavy vymyslet neumím. :-) Takže se zapojuje právě i nejmenší (2,5 roku), protože jeho zpívání baví hodně a zatím není ve fázi, že by se aktivně zajímal, co se jak řekne anglicky.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 12 lety

Jistěže, malá se mě neustále ptá, jak se co řekne anglicky (a francouzsky), děti jsou takové houby, co nasávají (protože nemají ještě “plnou paměť”) – sáhla jsem po učebnici z toho důvodu, že jsou tam písničky, které jsou konkrétně v naší rodině nepřetržitou záležitostí, ty z hlavy vymyslet neumím. :-) Takže se zapojuje právě i nejmenší (2,5 roku), protože jeho zpívání baví hodně a zatím není ve fázi, že by se aktivně zajímal, co se jak řekne anglicky.

Lucko, to máš dobrý. Já nějak nejsem schopná vlastní děti přimět ke komunikaci v AJ. Žádné z mých dětí nezpívá, nejstarší se se mnou odmítá bavit celkově (puberta ;-)), prostředního prudí, že mi nerozumí, a tak radši “vypne”. Nejmenší nasává jako houba akorát tak čísla. Přitom knížky v AJ jsou ochotní číst a nejstarší se mnou kouká na seriály s AJ titulky. Ale mluvit se jim nechce :-(.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Chocolatka vložený před 12 lety

Lucko, to máš dobrý. Já nějak nejsem schopná vlastní děti přimět ke komunikaci v AJ. Žádné z mých dětí nezpívá, nejstarší se se mnou odmítá bavit celkově (puberta ;-)), prostředního prudí, že mi nerozumí, a tak radši “vypne”. Nejmenší nasává jako houba akorát tak čísla. Přitom knížky v AJ jsou ochotní číst a nejstarší se mnou kouká na seriály s AJ titulky. Ale mluvit se jim nechce :-(.

S tím nejstarším to máme podobné, jen my máme v ovzduší dívčí hormóny. :-) A nezkoušela jsi jim třeba pouštět poslouchací pohádky v angličtině? To by mohlo podpořit mluvení… ale obecně bych je do ničeho moc netlačila – třeba se ostýchají, mají strach, trému (i před tebou), však ono to přijde. Taky jsem měla období (abych přiměla muže i nejstarší dceru mluvit), že jsem zavedla jedno odpoledne v týdnu, kdy jsem byla “dostupná pouze v angličtině”… no, ta odpoledne jsme toho opravdu moc nenamluvili, a jelikož neustále řešíme “zásadní” věci, kterým nebyli schopni porozumět v angličtině, i když jsem se snažila na ně mluvit jako tatar, tak z toho sešlo. :-D

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 12 lety

S tím nejstarším to máme podobné, jen my máme v ovzduší dívčí hormóny. :-) A nezkoušela jsi jim třeba pouštět poslouchací pohádky v angličtině? To by mohlo podpořit mluvení… ale obecně bych je do ničeho moc netlačila – třeba se ostýchají, mají strach, trému (i před tebou), však ono to přijde. Taky jsem měla období (abych přiměla muže i nejstarší dceru mluvit), že jsem zavedla jedno odpoledne v týdnu, kdy jsem byla “dostupná pouze v angličtině”… no, ta odpoledne jsme toho opravdu moc nenamluvili, a jelikož neustále řešíme “zásadní” věci, kterým nebyli schopni porozumět v angličtině, i když jsem se snažila na ně mluvit jako tatar, tak z toho sešlo. :-D

No to mě čeká radostná budoucnost! :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 12 lety

No to mě čeká radostná budoucnost! :)

Jak jinak!!! :-)

Já je netlačím, ale mrzí mě to. Přijde mi to škoda nevyužít možnost s někým mluvit. Co by za to jiní dali :-). Ale pokrok vidím velikej. Ještě před dvěma lety odmítal nejstarší angličtinu úplně. Teď čte knížky level 4, poslouchá srozumitelný Aj písničky. Ale bavit se s rodičema??8-O, to po něm přeci nemůžu chtít :-D.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Chocolatka vložený před 12 lety

Já je netlačím, ale mrzí mě to. Přijde mi to škoda nevyužít možnost s někým mluvit. Co by za to jiní dali :-). Ale pokrok vidím velikej. Ještě před dvěma lety odmítal nejstarší angličtinu úplně. Teď čte knížky level 4, poslouchá srozumitelný Aj písničky. Ale bavit se s rodičema??8-O, to po něm přeci nemůžu chtít :-D.

No a co chceš? Nejsi ty nějak moc náročná? ;-) Hlavní je, že se někam posunuje dál (správným směrem). Jako v jiných oblastech rodičovství (a i učitelství): TRPĚLIVOST alias “klid a nohy v teple” (a v mnohých případech pubertálního vývoje i “panáka do každý nohy”). :-D To bude dobrý, uvidíš, že za pár let na něj (na ně všechny) budeš pyšná ještě víc! :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Chocolatka vložený před 12 lety

Já je netlačím, ale mrzí mě to. Přijde mi to škoda nevyužít možnost s někým mluvit. Co by za to jiní dali :-). Ale pokrok vidím velikej. Ještě před dvěma lety odmítal nejstarší angličtinu úplně. Teď čte knížky level 4, poslouchá srozumitelný Aj písničky. Ale bavit se s rodičema??8-O, to po něm přeci nemůžu chtít :-D.

Tak to není tak zlý, hlavně, že něco dělá. :)
To moje dcera má do puberty hodně daleko, ale stejně ji jednou za čas naštve, že mluvím moc složitě, a křičí “Nene, táto!” a utíká ode mě. :-)

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.