Připravuji se na zkoušku TKT, je tady někdo, kdo už ji absolvoval? Jaké jsou vaše postřehy, zkušnosti? Podle čeho jste se připravovali a kolik času vám příprava zabrala? Kde jste zkoušku skládali?
Připravuji se na zkoušku TKT, je tady někdo, kdo už ji absolvoval? Jaké jsou vaše postřehy, zkušnosti? Podle čeho jste se připravovali a kolik času vám příprava zabrala? Kde jste zkoušku skládali?
Postřeh je ten, že je hlavně teoretická a víceméně, na rozdíl od Celty, nanic. Hodně štěstí!
Tak to musím odporovat, protože mně se ta zkouška a přípravný kurz na ní velice líbily a rozšířilo mi to obzory. Připravovala jsem se v Akcentu (týdenní kurz) s učebnicí TKT (http://www.englishbooks.cz/…-2nd-ed.html) a i tam jsem zkoušku skládala. A myslím, že je to dobrý začátek pro případné další zkoušky CELTA a DELTA. Příprava záleží hodně na tom, jaké máš zkušenosti s anglickou fonetikou, strukturou apod. a jaká jsi studentka (jde ti angličtina dobře, nemáš problém porozumět, když se anglická gramatika rozebírá „zvnějšku“ a ne „zvnitřku“…). Ale obecně tuto zkoušku považuji za poměrně lehkou – což neznamená, že jsem nebyla nervózní a neklepala se mi kolena…)
Já se podle té učebnice připravuju sama a děsně mne to baví. Mám tak trochu obavy, abych stíhala těch 80 otázek v časovém limitu, hlavně si budu muset pořádně přečíst, co se po mně chce, protože občas zbrkle začnu vyplňovat test aniž bych si přečetla, co vlastně řeším.
Ano, to je obecně dobré pro jakoukoliv zkoušku
To lucythemom:pro profesionální angličtináře…bylo mnou myšleno. Pardon za případné nedorozumění.
Koukám, že TKT má novinku: http://www.akcent.cz/…novinky.html
Mám zájem o složení této zkoušky. Studovala jsem bakaláře v kombinaci angličtina a němčina, ale na navazujícím mám už jen němčinu. Jsou to neučitelské obory. Rozhodně ale nemám v plánu se angličtiny vzdát. Mám jazykové certifikáty na úrovni B2 a C1. Chci se zeptat, jak velký smysl pro mě takhle zkouška má, pokud nebudu kvalifikovaný učitel a navíc jen s bakalářským studiem anglického jazyka? Uzná mi to nějaký zaměstnavatel? Děkuji mnohokrát za vaše cenné rady i postřehy.
To vždy záleží na zaměstnavateli, jestli to uzná, nebo ne. Ona ta zkouška zase není tak extra známá, jako třeba CELTA/DELTA, nehledě na to, že u nás se na některých školách stále tyto zkoušky “moc nenosí”. Někde vás mohou vzít s otevřenou náručí i s takovouto zkouškou, někde si neškrtnete ani s DELTA, protože budou chtít jenom a jenom pedagogické vzdělání z české univerzity. Máte nějaké zkušenosti s vyučováním (lektorováním)? Jestli ne a chcete se tomu věnovat, tak vám ten kurz můžu doporučit jako první krok, pomůže vám to se zorientovat v té pedagogice.
To vždy záleží na zaměstnavateli, jestli to uzná, nebo ne. Ona ta zkouška zase není tak extra známá, jako třeba CELTA/DELTA, nehledě na to, že u nás se na některých školách stále tyto zkoušky “moc nenosí”. Někde vás mohou vzít s otevřenou náručí i s takovouto zkouškou, někde si neškrtnete ani s DELTA, protože budou chtít jenom a jenom pedagogické vzdělání z české univerzity. Máte nějaké zkušenosti s vyučováním (lektorováním)? Jestli ne a chcete se tomu věnovat, tak vám ten kurz můžu doporučit jako první krok, pomůže vám to se zorientovat v té pedagogice.
Děkuji Vám za Vaši reakci. S lektorováním zkušenosti mám. Učím v jazykových školách přibližně 4 roky. Vím, že jazykové školy formální vzdělání většinou moc neřeší. Uvažovala jsem, že bych jednou učila na střední škole. O této zkoušce přemýšlím kvůli výuce a pedagogickému přehledu. Na druhou stranu bych si nerada dělala kvanta drahých kvalifikací, které nesplní ten účel. Proto by mě zajímalo, jak se na tyto zkoušky dívají např. státní školy. Podle současných požadavků je prý nutné minimálně jakékoliv VŠ vzdělání, doplňující pedagogické studium a všeobecná jazyková státnice. Vím ale z praxe, že na školách je kvalitních jazykářů nedostatek a na ZŠ občas berou téměř kohokoliv. Proto by mě zajímalo, jak sa na tuhle zkoušku nahlíží.Jestli je třeba srovnatelná se zkouškou z anglické didaktiky, apod.
Já bohužel nemám s čím srovnávat, protože mám pouze tuto zkoušku, jiné pedagogické vzdělání nemám. Snad se ozve někdo jiný. I'm sorry.
Děkuji Vám za Vaši reakci. S lektorováním zkušenosti mám. Učím v jazykových školách přibližně 4 roky. Vím, že jazykové školy formální vzdělání většinou moc neřeší. Uvažovala jsem, že bych jednou učila na střední škole. O této zkoušce přemýšlím kvůli výuce a pedagogickému přehledu. Na druhou stranu bych si nerada dělala kvanta drahých kvalifikací, které nesplní ten účel. Proto by mě zajímalo, jak se na tyto zkoušky dívají např. státní školy. Podle současných požadavků je prý nutné minimálně jakékoliv VŠ vzdělání, doplňující pedagogické studium a všeobecná jazyková státnice. Vím ale z praxe, že na školách je kvalitních jazykářů nedostatek a na ZŠ občas berou téměř kohokoliv. Proto by mě zajímalo, jak sa na tuhle zkoušku nahlíží.Jestli je třeba srovnatelná se zkouškou z anglické didaktiky, apod.
No, nevím, myslím, že se ta situace začíná už měnit. Že by školy brali kohokoliv, to tak bývalo před lety. Asi záleží na oblasti, ale zkuste si na nějakém serveru pro hledání práce zadat ‘učitel angličtiny’. Jen tak něco nenajdete.
Školy obecně mají nekvalifikované angličtináře, ale spíš je to myslím proto, že si drží ty svoje… prostě nechtějí propouštět někoho, pro koho už není uplatnění, tak učí angličtinu.
No a navíc dětí ubývá, ubývá i tříd, a vlastně i škol.
No, nevím, myslím, že se ta situace začíná už měnit. Že by školy brali kohokoliv, to tak bývalo před lety. Asi záleží na oblasti, ale zkuste si na nějakém serveru pro hledání práce zadat ‘učitel angličtiny’. Jen tak něco nenajdete.
Školy obecně mají nekvalifikované angličtináře, ale spíš je to myslím proto, že si drží ty svoje… prostě nechtějí propouštět někoho, pro koho už není uplatnění, tak učí angličtinu.
No a navíc dětí ubývá, ubývá i tříd, a vlastně i škol.
Problém je v tom, že na bakalářské studium jde mnoho lidí, ale na navazující učitelské skoro nikdo nechce a kurzy na SJZV jsou nacpané lidmi, kteří si tímto způsobem dodělávají “aprobaci” na anglický jazyk, a to učí zcela bez pedagogického vzdělání i aprobace už někde na škole (osobní zkušenost). Jinak mám za to, že právě přeučení učitelé s již nepotřebnou aprobací jsou právě ta cesta do pekel: většinou jsou o lekci dopředu před svými žáky. Samozřejmě, že jsou i vyjímky. Nevím jak v Praze, ale v severočeském a jihočeském kraji je učitelů celkem nedostatek. Dokonce jsem slyšela, že na některých školách učí i lidé jen s maturitou. Jestli se to mění? No nevím, už 4 roky slyším pořád to samé. Ale třeba máte pravdu.
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.