Help for English

Netypický Icebraker

 

Dobrý den, ráda bych vás poprosila o rad. V pondělí přebírám po kolegyni, co odchází na mateřskou, veřejnostní kurz (úroveň středně pokročilí) a zajímalo mě, jestli neznáte nějaký dobrý Icebreaker, který by ale spíš představil žáky učiteli a učitele žákům, ne aby se žáci poznali především mezi sebou jak to u tradičních Icebreakerů bývá, jelikož moji žáci už spolu mají za sebou polovinu kurzu. Dokáže někdo poradit? Děkuji

(icebreaker)

Ano, pravda, díky, nevím, na co jsem myslela, když jsem to psala… Nicméně, nějaká rada?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od koudies vložený před 11 lety

Ano, pravda, díky, nevím, na co jsem myslela, když jsem to psala… Nicméně, nějaká rada?

Zlatíčko, progůgluj si “rozmrazováky”. Jinak nevím, zda chceš splnitelnou věc.....Ty je chceš představit, cíl “rozmrazováku” je rozproudit hodinu a přivolat pozornost, ne seznamovačka. Ať jakkoliv, hodně zdaru! :o) K.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Ing. Tomáš Smutný vložený před 11 lety

Zlatíčko, progůgluj si “rozmrazováky”. Jinak nevím, zda chceš splnitelnou věc.....Ty je chceš představit, cíl “rozmrazováku” je rozproudit hodinu a přivolat pozornost, ne seznamovačka. Ať jakkoliv, hodně zdaru! :o) K.

Tak teď jsem z toho jelen. Já mám za to, že icebreaker je právě určený pro seznamovačky – i když ty klasické na začátku kurzu, kdy se nikdo s nikým nezná. Píše o tom i Jim Scrivener v Learning teaching(qst)

rozproudit hodinu, to je ‘warm-up’. icebreaker je to, co prolomí ledy, když se lidé neznají, nemají k sobě ještě důvěru apod.

Ano, googlovat umím, ale většinou musím prolézt tak deset různých stránek a 60 icebreakerů/war­merů, než najdu jeden, který se mi skutečně do té hodiny hodí. Tak jsem doufala, že je tu někdo, kdo má nějaký praxí osvědčený a fungující způsob, jak jít na tuhle situaci… Místo toho tu vzniklo lingvisticky-didaktické okénko. Moc díky, tahle debata byla vskutku přínosná.

Nemusíte se hned čertit :-)

Záleží taky, jak moc se o nich chcete dozvědět, ale pokud říkáte, že se vzájemně znají, tak co třeba aby se představili vzájemně. Tedy třeba Maruška řekne něco o Jakubovi, a ten zase o Tondovi a ten o Petře…

I když to je pravda spíše pro začátečníky :-)

Jinak já většinou na začátku pokročilejšího kurzu používám tuto hru:

GAME – nouns (pomůcka nejen pro učitele)

Jinak v sekci Tipy pro učitele najdete i jiné podobné hry.

No ale tady šlo o to, aby se poznali s učitelem a ne vzájemně.

Já bych si s nimi zahrál např. takovou hru, že se mě mají ptát na otázky a každý má za úkol zjistit alespoň jednu věc, kterou máme společnou.

Takže se budou ptát na všechno možné a na konci aktivity budou schopni každý říct např. We both like dogs. We're both married. Neither of us likes sports. apod. Procvičí si otázky a zároveň se poznáme, i já je, i oni mě.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 11 lety

No ale tady šlo o to, aby se poznali s učitelem a ne vzájemně.

Já bych si s nimi zahrál např. takovou hru, že se mě mají ptát na otázky a každý má za úkol zjistit alespoň jednu věc, kterou máme společnou.

Takže se budou ptát na všechno možné a na konci aktivity budou schopni každý říct např. We both like dogs. We're both married. Neither of us likes sports. apod. Procvičí si otázky a zároveň se poznáme, i já je, i oni mě.

No jo, já to asi špatně pochopil. Myslel jsem, že se chce koudies dozvědět něco o studentech. Proto jsem navrhoval, že to, co už studenti o sobě vzájemně ví, by řekli učitelce…

Já nicméně asi podobnou “velkou seznamovačku” nikdy nedělám, tak proto se asi nechytám… :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 11 lety

rozproudit hodinu, to je ‘warm-up’. icebreaker je to, co prolomí ledy, když se lidé neznají, nemají k sobě ještě důvěru apod.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.