Jinak mám začátečníků víc, věk cca 30–45.
Materiály používám různé. V kurzu máme učebnici Straightforward, s tou
jsem spokojená, je dobrá pro dospělé a je zaměřená spíš konverzačně.
Je v ní skoro minimum gramatiky, ale tu případně doplňuju jinak.
Individuální hodiny mám každou jinou, podle požadavků studenta. Možná se
někdo bude divit, ale jeden můj student dělá pokroky hlavně překladem vět
z čj do aj. Špatně vidí, ale má dobrou sluchovou paměť.
No a podle mě je důležité už od začátku pomalu se studenty komunikovat
anglicky, ale tak, aby se nevyděsili . Ze začátku mluvím
víc česky, anglicky jen opakující se jednoduché věty, které říkám hned
poté i česky. Pak už ty opakující se říkám jen anglicky a anglicky
s českým překladem říkám delší věty. A snažím se zařazovat hodně
poslechových cvičení.
Zatím jsem nenašla nějakou osvědčenou metodu nebo postup (učím ale jen
tři roky), každému vyhovuje něco jiného, takže je taky dobré si hned
zjistit, jaký způsob výuky danému studentovi vyhovuje a podle toho to
přizpůsobit. Někdo má vizuální paměť, tam jsou dobré přehledné
tabulky, někdo potřebuje pro pochopení jevu procvičit desítky obměněných
vět, někdo se to naučí, až když to napíše na papír.