Help for English

ranní hodina + celkově úvod hodiny

 

Pokusím se znovu rozvést diskuzi na téma ranní hodina :D Jak lze teda probrat studenty na ranní hodině? A celkově, jak začínáte hodiny? Já hraju hry, např. “město, moře” s nouns, verbs … nebo něco podobného, ve skupince. Tradiční otázka “What's new in the world” moc nezabírá, i když to mají v požadavcích, tak na to moc nereagují. Takže se ptám, jak na ně jinak? :D Cokoliv, co je na zhruba těch 10 min a co je probere … Na internetu je spousta aktivit a samozřejmě se to musí spojit s celkkovým zaměřením hodin, ale sháním prostě něco odzkoušenýho, co se dá použít při více příležitostech a studenty to neomrzí :-)

Já se na začátku jen zběžně a trochu rituálně zeptám, jak se mají, co je nového, a pak pokračuju nějakým tématem, který se (nejlépe) poutá k tématu celé hodiny (ať už je to nová gramatika, revising nebo pokračování ve výkladu gramatiky z minula).
Teď probíráme/opakujeme modály, takže (2 studentky) měly spolu vymyslet, co je potřeba k tomu, aby byl člověk dobrý v basketu/šachách, když se chce stát hercem, když se učí cizí jazyk … takže používaly must, have to, need, should atd.
Někdy vytisknu jednoduchou zprávu z novin a po přečtení se jich ptám na různé věci z článku nebo jejich názor. Nebo přinesu obrázky vystřižené z časopisů a pracujeme s nimi (buď mohou popisovat jakýkoliv obrázek a druhý hádá, který z nich to je, nebo si vyberou rovnou obrázek a popisují ho a říkají, co si o něm myslí, jak na ně působí apod.).
Někdy hrajeme hexagon, jednou jsem jim přinesla čerstvé bylinky a ony určovaly, co je to za bylinky, zda je používají při vaření a jaká jídla s nimi připravují. Možností je spoustu.

Já už několik let používám na začátku hodin tři aktivity, které se střídají (takže každá z nich je jednou za tři týdny). Je to anglické přísloví, Czenglish z HFE a vtip. Každá z těchto věcí se dá přizpůsobit úrovni studenta – slabší jsou rádi, když dokáží nějak porozumět obsahu (vtip mohu převyprávět zjednodušenou angličtinou), lepší jsou schopni se mnou diskutovat. Každopádně se v těchto třech věcech vždy objeví zajímavé (a zároveň potřebné) slovo či gramatický úkaz (speciálně v CzEnglish:)) , na které lze poukázat.
Čas strávený touto aktivitou se liší individuálně – někdy jde o minutu, jindy si povídáme i čtvrt hodiny. ;-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 11 lety

Já se na začátku jen zběžně a trochu rituálně zeptám, jak se mají, co je nového, a pak pokračuju nějakým tématem, který se (nejlépe) poutá k tématu celé hodiny (ať už je to nová gramatika, revising nebo pokračování ve výkladu gramatiky z minula).
Teď probíráme/opakujeme modály, takže (2 studentky) měly spolu vymyslet, co je potřeba k tomu, aby byl člověk dobrý v basketu/šachách, když se chce stát hercem, když se učí cizí jazyk … takže používaly must, have to, need, should atd.
Někdy vytisknu jednoduchou zprávu z novin a po přečtení se jich ptám na různé věci z článku nebo jejich názor. Nebo přinesu obrázky vystřižené z časopisů a pracujeme s nimi (buď mohou popisovat jakýkoliv obrázek a druhý hádá, který z nich to je, nebo si vyberou rovnou obrázek a popisují ho a říkají, co si o něm myslí, jak na ně působí apod.).
Někdy hrajeme hexagon, jednou jsem jim přinesla čerstvé bylinky a ony určovaly, co je to za bylinky, zda je používají při vaření a jaká jídla s nimi připravují. Možností je spoustu.

běžné otýzky typu “how are you” se jich ptám pořád, ale na to reagují maximálně slovem fine :D zprávy z novin a obrázky určitě zkusím, na ty obrázky jsem úplně zapomněla. a jak hrajete hexagon? jistě, možností je spousta, ale někdy, když mám něco vymyslet, tak mám pocit, že neexistuje nic, co by mohlo studenty zaujmout :D

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 11 lety

Já už několik let používám na začátku hodin tři aktivity, které se střídají (takže každá z nich je jednou za tři týdny). Je to anglické přísloví, Czenglish z HFE a vtip. Každá z těchto věcí se dá přizpůsobit úrovni studenta – slabší jsou rádi, když dokáží nějak porozumět obsahu (vtip mohu převyprávět zjednodušenou angličtinou), lepší jsou schopni se mnou diskutovat. Každopádně se v těchto třech věcech vždy objeví zajímavé (a zároveň potřebné) slovo či gramatický úkaz (speciálně v CzEnglish:)) , na které lze poukázat.
Čas strávený touto aktivitou se liší individuálně – někdy jde o minutu, jindy si povídáme i čtvrt hodiny. ;-)

Vtipy jsem zkoušela někdy v kurzu, ale nikdo se jim nesmál, tak jsem to zavrhla, ale možná to zkusím znova, přece jenom studenti na škole reagují trochu jinak než studenti ve firmách :) Tak pokud studenti komunikují, je to jedině dobře, pak není důležité, jak dlouho to přesně trvá. Klidně bych celou hodinu věnovala “pokecu” na dané téma, ale bohužel, jsem jediná :D

Když se zeptáte, jak se mají a co nového, odpoví “fine” a “nothing”. Chce to konkrétní otázky. Od obyčejných (co jste včera snídali, jakou knihu čtete, kdy jste si naposledy koupili něco pro radost,..), přes divné (jedli jste někdy psa?, chtěli byste vylézt na Mont Everest?,..) po ztřeštěné (jak byste reagovali, kdyby se před vámi objevil mimozemšťan a zeptal se, kolik je hodin,..).

Podobným stylem jsou dělané otázky na Speaking u FCE apod.
Odkud jste?+Co se Vám na tom místě (ne)líbí?
A za každou druhou otázkou následuje Why (not)?
:)

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.