Pokud je na této úrovni i vaše slovní zásoba, pak jste pro mě génius a nezbývá, než tiše závidět.
Medzi genialitou a šikovnosťou je rozdiel.
Pokud je na této úrovni i vaše slovní zásoba, pak jste pro mě génius a nezbývá, než tiše závidět.
Medzi genialitou a šikovnosťou je rozdiel.
Ja som sa z úplnej nuly dostal na úroveň niekde medzi C1 a C2 za rok. Možno sa môže niekomu zdať, že je to nemožné, ale veľmi záleží na človeku, na pamäti a hlavne na prístupe k učeniu. Ja sa angličtinu učím veľmi intenzívne, každý deň niekoľko hodín, prešiel som doslova hromadu učebníc, dokonca aj od Peprníka (Angličtina pro jazykové školy 1. až 4. diel a teraz si chcem ešte prebehnúť počas prázdnin Angličtina pro pokročilé 1. a 2. diel, niekto by sa mohol čudovať, ale mne sa celkom takéto podanie páčilo), ale nie je to len učebniciach, samozrejme počúvam BBC radio 4, mne tá britská angličtina veľmi lahodí takisto sledujem seriály, filmy a hlavne veľa čítam (momentálne Sherlock Holmes : the complete novels and stories volume 2). Tak toľko asi k tomu, čo všetko sa dá za rok zvládnuť.
Tohle je naprostej nesmysl, pokud nemáte iq 200, což asi nemáte, když studujete průmyslovou školu. Nic ve zlym, ale pokud se za několik měsíců naučíte to, co někdo za 10 let, tak to byste měl mít v 18 letech už doktorát.
Tohle je naprostej nesmysl, pokud nemáte iq 200, což asi nemáte, když studujete průmyslovou školu. Nic ve zlym, ale pokud se za několik měsíců naučíte to, co někdo za 10 let, tak to byste měl mít v 18 letech už doktorát.
Nemám rád, keď niekto spája školu s inteligenciou. Mal som ísť na gymnázium, ale pred dverami na zápis som sa otočil a išiel na stavebnú. Dôvod bol ten, že ten kto vyštuduje stavebnú a pôjde študovať architektúru bude mať oveľa väčšie výhody ako ten, ktorý skončí gymnázium. Na internáte často vysvetľujem ja (priemyslovkár) matematiku študentom, ktorí chodia na najlepšie gymnázium v Košiciach, ktoré je súčasne aj jedno z najlepších na Slovensku. O svojom IQ vám nepoviem asi nič, keďže som si nikdy nerobil IQ testy, ale to tiež s učením až tak veľa nemá spoločné ako taká silná motivácia, akú mám ja. To že sa to Vám zdá ako nezmysel, je Váš problém, lebo ja osobne neviem, aký by som mal ja dôvod na to, aby som klamal na internete cudzím ľuďom. Preto, aby mi písali, že je to nezmysel? Nemyslím si. (Neberte to s urážkou, len reagujem.)
Já Vám ze srdce gratuluju k Vaší silný motivaci. Nicméně vím, že je to nereálný, aby se někdo naučil jazyk za tak krátkou dobu, pokud u toho opravdu nesedí 10h denně nad knížkama, na což normální člověk nemá čas. Podle mě je zbytečný, abyste tady takovýma nesmyslama mátl ostatní, i když to asi dělá Vašemu sebevědomí dobře.
Ani jeden z nás nechce kaziť toto fórum nejakým dohadovaním o tom, kto má pravdu. Takže mi svoje pocity môžete pokojne vyjadriť do správy.
Tohle je naprostej nesmysl, pokud nemáte iq 200, což asi nemáte, když studujete průmyslovou školu. Nic ve zlym, ale pokud se za několik měsíců naučíte to, co někdo za 10 let, tak to byste měl mít v 18 letech už doktorát.
Nevím jak to přesně je, ale předpokládat, že když má někdo vysoké IQ měl by jít na gympl, je totální blbost. I když hodně vypovídá o tom, jak se na to spousta lidí dívá. Naopak je moc dobře, že šel na průmyslovku. Good for him!
Ja som sa z úplnej nuly dostal na úroveň niekde medzi C1 a C2 za rok. Možno sa môže niekomu zdať, že je to nemožné, ale veľmi záleží na človeku, na pamäti a hlavne na prístupe k učeniu. Ja sa angličtinu učím veľmi intenzívne, každý deň niekoľko hodín, prešiel som doslova hromadu učebníc, dokonca aj od Peprníka (Angličtina pro jazykové školy 1. až 4. diel a teraz si chcem ešte prebehnúť počas prázdnin Angličtina pro pokročilé 1. a 2. diel, niekto by sa mohol čudovať, ale mne sa celkom takéto podanie páčilo), ale nie je to len učebniciach, samozrejme počúvam BBC radio 4, mne tá britská angličtina veľmi lahodí takisto sledujem seriály, filmy a hlavne veľa čítam (momentálne Sherlock Holmes : the complete novels and stories volume 2). Tak toľko asi k tomu, čo všetko sa dá za rok zvládnuť.
K predošlej debate o inteligencii sa nebudem vyjadrovať. Avšak, myslím si, že nie je reálne, aby sa niekto za jeden rok, teda 365 dní a 6 hodín naučil z úplnej nuly (A0) angličtinu na úroveň medzi C1 a C2 (za podmienok, ktoré ste opísali). Inak povedané, aby sa za jeden rok zo Slováka stal jazykovo takmer identický človek rodenému hovoriacemu podľa mňa nie je možné.
Ak však máte pocit, že vaša angličtina je na úrovni medzi C1 a C2, možno vám nie je presne jasné to, koľko musí človek na jednotlivej úrovni vedieť, aby mohol túto úroveň dosiahnuť. V každom prípade nie je mojou úlohou vám brať ilúzie. Môj názor znie: NEREÁLNE!
Pekne to povedal Sokrates: “Viem, že nič neviem.“ Snažme si uvedomiť, tak ako Sokrates, že to, čo nevieme, je oveľa väčšie než to, čo vieme. Ak si namýšľame, že vieme všetko, potom nemáme snahu ďalej spoznávať a ani kontrolovať svoje poznanie… Pekný deň.
Pokiaľ je niekto na úrovni C2, tak to neznamená, že je takmer identický rodnému hovoriacemu (ani zďaleka!!!), a už vôbec nie, ak je na úrovni C1! Ja som povedal, že som niekde medzi, pretože ÁNO robil som si niekoľko skúšobných testov CAE aj CPE. Takisto som nepovedal, že viem všetko, tak mi to nevkladajte do úst. Keby som si to namýšľal, tak by som nemal teraz na stole položené ďalšie učebnice, ktoré by som rád prešiel. A pre zaujímavosť, citujem : Cambridge ESOL said that each level is reached with the following guided learning hours: A2, 180–200; B1, 350–400; B2, 500–600; C1, 700–800, and C2, 1,000–1,200. Pokiaľ ja viem, tak som sa učil každý deň asi tak 3 hodiny, niekedy viac, niekedy menej, čiže za ten rok som v pohode mohol zvládnuť 900–1000 hodín angličtiny. Pokiaľ k tomu pridáte to, že som sa už predtým učil jeden jazyk, čo značne uľahčuje učenie sa ďalšieho, že mám skvelú pamäť a angličtina nie je veda, ale jazyk, tak si nemyslím, že je to nemožné.
Nevím jak to přesně je, ale předpokládat, že když má někdo vysoké IQ měl by jít na gympl, je totální blbost. I když hodně vypovídá o tom, jak se na to spousta lidí dívá. Naopak je moc dobře, že šel na průmyslovku. Good for him!
Já o gymplu vůbec nic nepsal, ale pokud se někdo dokáže naučit za rok jazyk z nuly na úroven C1/C2, tak to potom v 18 letech pro něj nemůže být problém dokončit VŠ a né dělat pořád střední, protože ten člověk musí být prostě génius.
Já o gymplu vůbec nic nepsal, ale pokud se někdo dokáže naučit za rok jazyk z nuly na úroven C1/C2, tak to potom v 18 letech pro něj nemůže být problém dokončit VŠ a né dělat pořád střední, protože ten člověk musí být prostě génius.
Neviem, či si uvedomujete, ako funguje naše školstvo. Pokiaľ je niekto lepši, tak sa proste musí viezť s ostatnými. Myslíte si, že si niekedy nepripadám ako idiot? Samozrejme, lenže ja nemám na výber, pokiaľ nechcem byť vyčlenený zo skupiny (aj keď občas som), takisto ja si nemôžem odísť zo školy len preto, že ma tá úroveň nebaví. Takto to nefunguje. A zas taký génius nie som, len si viem dať veci dohromady, to je všetko.
Kdysi sem na HFE chodila jedna holka, která si udělala CPE ještě před
maturitou.
Podle mě je zaprvé člověk na střední schopen velmi rychlého učení toho,
co ho baví a má na to poměrně dost času a zadruhé předcházející
znalost druhého, podobného, jazyka je velkou výhodou a urychlujícím
faktorem (mně angličtina hrozně pomáhá při učení němčiny).
A zatřetí – kdo doopravdy začíná s angličtinou z nuly? Vždyť je
všude kolem nás!
Takže proč by ne.
Kdysi sem na HFE chodila jedna holka, která si udělala CPE ještě před maturitou.
Podle mě je zaprvé člověk na střední schopen velmi rychlého učení toho, co ho baví a má na to poměrně dost času a zadruhé předcházející znalost druhého, podobného, jazyka je velkou výhodou a urychlujícím faktorem (mně angličtina hrozně pomáhá při učení němčiny).
A zatřetí – kdo doopravdy začíná s angličtinou z nuly? Vždyť je všude kolem nás!
Takže proč by ne.
Na tu slečnu si pamatuju, ale ta se to učila několik let x hodin denně… Nemyslim si, že by fakt, že je angličtina okolo nás někomu pomohla s učením natolik, že by se za rok ten jazyk naučil. Pokud se to Patrikovi opravdu povedlo, tak je geniální, ale rozhodně bych to tu neprezentoval jako něco normálního nebo říkal, že je to pouze úsilím a motivací, to je nesmysl.
Na tu slečnu si pamatuju, ale ta se to učila několik let x hodin denně… Nemyslim si, že by fakt, že je angličtina okolo nás někomu pomohla s učením natolik, že by se za rok ten jazyk naučil. Pokud se to Patrikovi opravdu povedlo, tak je geniální, ale rozhodně bych to tu neprezentoval jako něco normálního nebo říkal, že je to pouze úsilím a motivací, to je nesmysl.
Tak to ste mohli povedať hneď na začiatku, že to tu nemám prezentovať ako normálnu vec. (A nie hovoriť, že klamem) Pretože pre mňa to normálne je. A vlastne by som aj tak povedal, že dnes už ani nevieme, čo je a čo nie je normálne.
Pokiaľ je niekto na úrovni C2, tak to neznamená, že je takmer identický rodnému hovoriacemu (ani zďaleka!!!), a už vôbec nie, ak je na úrovni C1! Ja som povedal, že som niekde medzi, pretože ÁNO robil som si niekoľko skúšobných testov CAE aj CPE. Takisto som nepovedal, že viem všetko, tak mi to nevkladajte do úst. Keby som si to namýšľal, tak by som nemal teraz na stole položené ďalšie učebnice, ktoré by som rád prešiel. A pre zaujímavosť, citujem : Cambridge ESOL said that each level is reached with the following guided learning hours: A2, 180–200; B1, 350–400; B2, 500–600; C1, 700–800, and C2, 1,000–1,200. Pokiaľ ja viem, tak som sa učil každý deň asi tak 3 hodiny, niekedy viac, niekedy menej, čiže za ten rok som v pohode mohol zvládnuť 900–1000 hodín angličtiny. Pokiaľ k tomu pridáte to, že som sa už predtým učil jeden jazyk, čo značne uľahčuje učenie sa ďalšieho, že mám skvelú pamäť a angličtina nie je veda, ale jazyk, tak si nemyslím, že je to nemožné.
Proficient (C 2)
jazykově způsobilý
Bez námahy rozumí téměř všemu, co slyší či čte. Jeho mluvený i písemný projev je velice plynulý, srozumitelný a přesný. Rozlišuje drobné významové rozdíly mezi slovy či frázemi, rozlišuje velké množství odborných termínů, regionálních výrazů, slangu. Dovede zpracovávat informace a ty dále interpretovat a reagovat na ně, kritizovat je apod. Rodilý mluvčí si v jeho mluveném či psaném projevu nevšimne chyb v gramatice, použití slov a frází, výslovnosti, apod. a na první pohled nepozná, že se nejedná o rodilého mluvčího.
zkoušky např.: CPE (Certificate of Proficiency in English)
Tento text pochádza z článku Mareka Víta na HFE. Všimnite si jednu najpodstatnejšiu pasáž:
Rodilý mluvčí na první pohled nepozná, že se nejedná o rodilého mluvčího.
Takže, ak je niekto na úrovni C2 niekoľko rokov, potom sa reálne môže stať, že rodený hovoriaci nevie kam má človeka zaradiť a možno iba ako posledná varianta mu príde, že je to cudzinec.
Nebudem sa ďalej zapájať do debaty, je absolútne nekonštruktívna a vzdialená od reality (čo sa vašej prezentácie týka) a tuším, že by sa v tomto svetle niesla i naďalej.
Ešte jedna animácia: “Osoba XYZ je na úplnej nule, čo sa angličtiny týka, teda na úrovni "A0”. Prejde jeden kalendárny rok. Osoba XYZ navštevuje školu, spí, je, musí niekedy aj vypnúť a učí sa angličtinu. Osoba XYZ na konci kalendárneho roka vie angličtinu na úrovni medzi C1 – C2. Nereálne…"
Zhrnutie: A0 → 1 rok → C1/C2 = nereálne!
Všetci tu hovoríme o vlastnom názore. Nemusí sa naša debata okamžite niesť v duchu nejakej nepohody. Prečo, lebo ja si myslím, že ste max. na úrovni B2? Ak by mal každý človek rovnaký názor ako vy, ak by bol vo všetkom rovnaký, tak potom by stačilo, ak by ste na svete boli iba vy. Práve túto diverzitu názorov / pohľadov ja považujem za husté plus v tomto peniazmi skazenom svete. Nikto vám nič do úst nevkladá, ja som napísal iba svoj názor. Ak je váš iný, nikto vám ho neberie.
Prajem všetko dobré, nech sa darí…;-)
Na tu slečnu si pamatuju, ale ta se to učila několik let x hodin denně… Nemyslim si, že by fakt, že je angličtina okolo nás někomu pomohla s učením natolik, že by se za rok ten jazyk naučil. Pokud se to Patrikovi opravdu povedlo, tak je geniální, ale rozhodně bych to tu neprezentoval jako něco normálního nebo říkal, že je to pouze úsilím a motivací, to je nesmysl.
Souhlasím. Úsilí, vůle a motivace jsou hodně důležité vlastnosti pro dosažení úspěchu při studiu cizího jazyka ale i dalších oborů. Ovšem k tomu, aby někdo dokázal postoupit takhle rychle, musí také mít jak se říká “z hůry dáno.” Nechci tady Patrikovu úroveň nějak zpochybňovat, to musí vědět jen on sám, a jak dokládají jeho příspěvky, tak on v tom jasno má.
Nevertheless, it is hard to believe.
Vlákno je zamčené. Nelze do něj přispívat.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.