Help for English

Učebnice pro 2. stupeň ZŠ

 

Jste spokojeni s některou řadou učebnic aj pro 2. st. ZŠ? Nebo naopak máte s nějakou učebnicí dlouhodobě negativní zkušenost? Rádi bychom ve škole vybrali novou řadu učebnic místo stávající Hello, kids! od Zahálkové, ale bez předchozí zkušenosti s učebnicí je výběr velmi obtížný.Děkuji za tipy.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lena3 vložený před 10 lety

Jste spokojeni s některou řadou učebnic aj pro 2. st. ZŠ? Nebo naopak máte s nějakou učebnicí dlouhodobě negativní zkušenost? Rádi bychom ve škole vybrali novou řadu učebnic místo stávající Hello, kids! od Zahálkové, ale bez předchozí zkušenosti s učebnicí je výběr velmi obtížný.Děkuji za tipy.

Dobrý den, já jsem celkem spokojená s řadou učebnic More! http://www.cambridge.cz/search.php?…

Neučím dlouho, ale na naší škole dlouhodobě jedou Project. I když k němu jsou určité výhrady, vcelku nám všem vyhovuje, a znám dost jiných škol, kde ho mají, i několikáté vydání a funguje to. My naštěstí nejsme omezeni počtem kopií, takže si některé věci doupravuje (pro lepší kvalitu poslechu např.) , používáme i jiné doplňkové materiály , prezentace a pod… Project mají pěkné I-tools – je to počítačový disk s materiály pro interaktivní tabuli. Doplňovací cvičení, matching exercises, Word order apod… Využívám i CD rom pro studenty který je součástí každého pracovního sešitu – odsud též lze některé věci na interaktivní tabuli.

Zdravím, negativní zkušenost máme s řadou Adventures +navazující Challenges. Naše základní škola je po několik let používá k výuce, ale není s nimi široká spokojenost. Rodiče si stěžují, že neví, co se bere za látku, chybí přehlednost učiva,kdo neumí anglicky-nevyzná se. Vše je v anglickém jazyce, i vysvětlení gramatiky, slovníček je přiložený (zvlášť) a je řazen abecedně, takže v jedné lekci obsahující cca 100 slovíček – netušíte, které jsou zrovna probírané. Lekce jsou poměrně obsahově náročné, a kniha se musí rozčlenit na 2 roky výuky – nelze na běžné škole zvládnout za jeden rok – což je sice jistá finanční úspora, ale z hlediska návaznosti gramatických jevů a spirálovitého učení naprosto nepraktická: vazba going to se probere na konci 7. třídy a vazba will: na jaře v 9. třídě. Zmíněné *Project** točí gramatiku každý rok a postupně nabírají další. Ovšem vždy je rozhodující, jak látku uchopí učitel a sama volba učebnice není pro výuku rozhodující.

Ad Milena: Zmíněné Project točí gramatiku každý rok a postupně nabírají další. Ovšem vždy je rozhodující, jak látku uchopí učitel a sama volba učebnice není pro výuku rozhodující. TO mi právě na Project vyložené vyhovuje, jak se látka postupně prohlubuje a nabaluje – u těch děcek je třeba aby se opakovaně k látce vraceli, pořád se objevovala v textech a připomínala. I tak mi některé věci chybí, takže např. o Vánocích jsem si dělala pro sedmáky opakovací prac. list zábavný,ale orientovaný na past simple questions, do malých testíků běžně vkládám věty buď s olekci starší slovní zásobou, nebo s novými slovíčky ale “starou” gramatikou. (7.třída téma food, spousta slovíček, a na začátek hodiny práce s flashcards nebo obrázky a ptám se – what did you have for breakfast, what did you buy… Aby tvořili jednoduché věty o jídle v min. čase.)

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.