Dobrý den, tuto jazykovku rozhodně doporučit nemohu, mám na ni špatné
reference od tří lidí. Je totiž příliš zaměřena na papouškování (tj.
pouhé opakování) vět po učiteli (např. Do you like… ? – Yes, I do),
takže se tam málo spontánně mluví a hlavně je všechno prezentováno bez
kontextu, tj. memorujete se seznamy slovíček aj-čj zpaměti. Připouštím,
že třeba pro začátečníky nemusí být špatné drilovat stylem
opakováním struktur, zvláště pro dyslektiky (větší potíže se
zapamatováním struktur) to může být přínos, ale problém je v tom, že
to má být použito pouze jako doplňovací metoda, ne na tom postavit celou
výuku. Tato škola se tváří jako alternativní a moderní, ale bohužel
tím, že používají přehnaně papouškovací metodu, nechávají málo lidi
spontánně mluvit a především prezentují vše bez kontextu, jde tedy
spíše o tradiční výuku, bohužel bez využití nejmodernějších
poznatků moderní metodiky a moderních technologií. Je přece známo, že
slovíčka se nejlépe pamatují v kontextu a také je jasné, že studenti
potřebují nejen slyšet učitele, ale také slyšet opravdové rodilé
mluvčí, tj. dělat i poslechy, aby si zvykali na reálný svět, kde uslyší
různé přízvuky, ne jen český přízvuk. I pokud studenti mají českou
učitelku, která byla v zahraničí a má i přízvuk, přesto by měli
i dělat poslechy a zvykat si na angličtinu britskou, americkou, australskou
i angličtinu nerodilých mluvčí z poslechů z učebnic nebo videí na
internetu. Studenti jsou také ochuzeni o čtení, protože slovíčka
v kontextu prakticky nevidí, jen seznamy slovíček na tabuli, a to ještě
bohužel se může stát, že s chybami. Můj otec tam chodil a jak jsem
pochopila z poznámek jeho i dalších tří lidí, učitelka jim dokonce
psala některá slovíčka se špatnou výslovností na tabuli. Dokážu
pochopit, že každý učitel neví všechno a může se stát, že se ho třeba
student na něco zeptá a on napíše výslovnost nějakého slovíčka
nepřesně, ale když pořád dokola prezentuji ta samá slovíčka
v x-třídách, musím si to přece předtím najít v anglicko-anglickém
slovníku (třeba Cambridge on-line má i výslovnost vypsanou a dá se
poslechnout), tak to opravdu nechápu. Dovedu si představit, že v takové
škole může učit jen někdo, kdo nemá poznatky o moderní metodice
vyučování cizích jazyků, protože opravdu moderní učitel, který ví, jak
se dá využívat kontext, spontánní komunikativní metody a moderní
technologie ve výuce včetně internetu, youtube atd. nemůže nad takovými
okleštěnými metodami zavírat oči. A pokud tam někdo učí, kdo tohle
všechno ví, tak to prostě nechápu. Vím, že tam berou i zcela
nekvalifikované učitele, které si “sami vyškolí”, ale jelikož je
vyškolí touto okleštěnou drilovou metodou (učitel si platí půlku
školení), nepovažuji to rozhodně za dostatečné. To, že někdo byl půl
roku v Anglii nepovažuji za všestrannou moderní učitelskou kvalifikaci.
Určitě jste se setkali s x učiteli, kteří sice anglicky uměli, ale
naučit ne. Kromě toho být v Anglii a být v Anglii je také rozdíl (sama
jsem tam byla jako aupair a i chodila do školy), protože když tam nějaká
slečna jede s chabou angličtinou a pak se stará o mimino a rodiče jsou
málo komunikativní, moc se nezlepší, nebo když tam někdo v prodejně po
nocích doplňuje zboží v supermarketu, kde komunikuje jen s Čechy a
Slováky, tak také ne.). Kromě toho jsem se i setkala s nevstřícností.
Můj otec je dyslektik a ačkoli pod ně patří i nějaké doučování
dyslektiků, řekli mu, ať se do dalšího kurzu nehlásí, protože by je
brzdil, tj. ať tam už nechodí, když mu to moc nejde (přitom v reklamě
tvrdili, že naučí každého). Další známé se stalo (měla úroveň
vyšší než FCE), že byla nespokojena s výukou (byla velmi komunikativní a
měla dobrou angličtinu a určitě ne člověk, který si na všechno stěžuje
a komu bych nevěřila, právě naopak) a nechtěli jí vrátit peníze (musela
tam poslat svého otce, aby je tam “seřval”, jinak by to z nich
nedostala). Kromě výše zmíněných metod si stěžovala i na to, že jí
bylo sděleno, že bude chodit do CAE kurzu, ale místo toho, aby to byl kurz
pro upper-intermediate jí přišlo, že šlo o úroveň tak pre-intermediate.
Pochopitelně to není levný kurz, takže pokud se tam chcete přihlásit,
doporučuji to jen jako doplněk jiného kurzu někomu, kdo má velké problémy
se zapamatováním gramatických struktur (třeba tvarů různých časů),
protože tady si papouškování užije dost a nějaké struktury do hlavy
dostane jako básničku (za předpokladu, že dostane učitelku, která alespoň
má dobrou výslovnost a napíše jim správnou výslovnost na tabuli). Ale
chodit jen sem rozhodně nedoporučuji. Jelikož mají jen kurzy o více
hodinách týdně, je to vhodné jen pro studenty nebo někoho kdo má opravdu
hodně času věnovat se tolik jen jazyku, protože chodit jen sem není
dostačující. Nenechte se jako x jiných lapit po úvodní hodině zdarma, tu
mají udělánu chytlavě, protože používají metodu TPR, tj. že učitel
něco řekne, například dotkni se ruky a student to udělá. To je metoda,
která pochopitelně není jejich vynález a moderní učitelé ji dnes
používají, protože je to v duchu moderní metodiky “learning by doing”
a pohybové metody mnohým studentům vyhovují a mění dynamiku hodiny a je
zábavná. Pochopitelně ne všechno se dá dělat touto metodou a nečekejte,
že zbylá výuka bude probíhat až tak záživně a opravdu “moderně”
(toto je součást moderní metodiky), ale spíše tradičně a
“drilově”.