Věta např:
I´m surprised at him making that mistake. atd.
Našel ? by se někde článek-y o vysvětlení a podání této problematiky ?
(POLOVĚTNÉ vazby – souvětí)
Věta např:
I´m surprised at him making that mistake. atd.
Našel ? by se někde článek-y o vysvětlení a podání této problematiky ?
(POLOVĚTNÉ vazby – souvětí)
“polovětné” – tento termín máte odkud?
Najdete to v článku o gerundiu. http://www.helpforenglish.cz/…v-anglictine
“polovětné” – tento termín máte odkud?
Najdete to v článku o gerundiu. http://www.helpforenglish.cz/…v-anglictine
Máme SOUVĚTÍ Souřadné a Podřadné .
Rozumíme, že PODŘADNÉ Souvětí vzniká spojením vět.. tj. (jedna věta Hlavní a jedna nebo více vět Vedlejších)
Vztahy mezi větami v souvětí = (rozumíme vztah podřazování) ( tj. vztah Závislosti)
" stále mluvíme o Podřadném souvětí "
ZNÁME druhy VĚT v souvětí.....( tzn. VĚTY VEDLEJŠÍ)
Souvětí podřadné vzniká spojením vět, z nichž některá je rozšířeným (větným nebo POLOVĚTNÝM) vyjádřením některého větného členu věty nadřazené (řídící)
TVAR rozšiřujících částí základní větné struktury :
příklad: I told him (that) he was wrong. Řekl jsem mu, že nemá pravdu.
(bez podmětu, s podmětem)
(zpravidla jde o vynechaný tvar slovesa to be )
(bez podmětu, s podmětem)
takže tak a na googl se objevilo i toto… ale tj už obsáhlejší, podrobné a hutné vydání http://emsa.ff.cuni.cz/15
Není nad srozumitelné Help for English
Máme SOUVĚTÍ Souřadné a Podřadné .
Rozumíme, že PODŘADNÉ Souvětí vzniká spojením vět.. tj. (jedna věta Hlavní a jedna nebo více vět Vedlejších)
Vztahy mezi větami v souvětí = (rozumíme vztah podřazování) ( tj. vztah Závislosti)
" stále mluvíme o Podřadném souvětí "
ZNÁME druhy VĚT v souvětí.....( tzn. VĚTY VEDLEJŠÍ)
Souvětí podřadné vzniká spojením vět, z nichž některá je rozšířeným (větným nebo POLOVĚTNÝM) vyjádřením některého větného členu věty nadřazené (řídící)
TVAR rozšiřujících částí základní větné struktury :
- VĚTA (s přísudkovým slovesem):
příklad: I told him (that) he was wrong. Řekl jsem mu, že nemá pravdu.
- POLOVĚTNÉ vazby:
- s nepřísudkovým slovesným tvarem:
- to Verb (bez podmětu, s podmětem)
- V- ing (bez podmětu, s podmětem)
- V-ed2 /nepravidelná slovesa 3 tvar/
(bez podmětu, s podmětem)
- bez slovesného tvaru
(zpravidla jde o vynechaný tvar slovesa to be )
(bez podmětu, s podmětem)
takže tak a na googl se objevilo i toto… ale tj už obsáhlejší, podrobné a hutné vydání http://emsa.ff.cuni.cz/15
Není nad srozumitelné Help for English
MIX VĚT:
Polovětné vazby: příklad
The best thing would be to tell everybody. He asked me to leave.
The best thing would be for you to tell everybody. For a bridge to collapse like this is unbelievable.
Leaving the room, he dropped his briefcase. John having left the room, we resumed our discussion. I´m surprised at him/John making that mistake.
He sat at the table, buried in thought. The job finished, we went home.
When ripe, these apples are sweet. You must drink it when hot.
With John away, we´ve got more room.
Máme tady články na téma gerundium, participium, vazby předmětu s infintivem, a velmi detailně zpracované také tzv. slovesné vzorce.
To, čemu výše říkají ‘polovětné vazby’ jsou v angličtině také vedlejší věty, zde se terminologie rozchází. V angličtině věta jako součást souvětí – clause. Ty jsou buď finite – s určitým tvarem slovesa, nebo non-finite – s neurčitým tvarem slovesa jako je infinitiv, gerundium nebo participium.
Asi bude problém v tom hledání české jazykovědné terminologie, pod kterou hledané jevy najdete asi pouze v příliš věděckých akademických studiích.
Otázka je, co vlastně přesně potřebujete… jestli praktickou angličtinu (pak se asi s polovětnými vazbami těžko kde setkáte) a nebo teoretické lingvistické studie.
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.