Příspěvek od
Alisch
vložený
před 7 lety
S ohledem na diskuzi o memorování slovíček a popisu situace např.
Luckou mě napadlo co vás jako učitele vede k učení na státních
školách. Já se zcela bez mučení přiznám, že bych tam z toho pocitu
marnosti a přemíry byrokracie prostě nevydržela. Co vás tam táhne a
udrží? Je to pocit, že aspoň pár lidem pomůžete nebo že chcete zevnitř
zlepšovat systém?
Sama pracuju už pár let v malé rodinné jazykovce a nějak jsem nikdy
nepotkala motivaci, která by mě do státního táhla. Hlavní pozitivní
faktor jsou pro mě motivovaní studenti. Pár jich tam z donucení chodí, ale
jedná se o výjimky. Situace popsaná Luckou (buřiči a nezájem) by mě dost
posadila na zadek.
Co vás tedy dotáhli do státního?
Mám zkušenosti z práce spíše překladatelské, ve firmách, pak
z učení jazyků ve velkých jazykovkách, v jednom malém studiu, ve
firemních kurzech. A teď už pár let na střední. Firemní kurzy jsem
nezvládla, málo peněz, hodně cestování a upřímně nudilo mne to.
Zůstávám s malém studiu, kde učím skupiny, které víceméně znám pár
let, ale oproti střednímu školství je to vlastně taky trochu nuda, baví
mne tedy zkoušet různé a rozmanité postupy a aktivity na studentech, kteří
spolupracují, ale postrádám tu akci, tu nenadálost, to, že nikdy nevím,
jak ta hodina dopadne, to zklamání, když plánuji hodinu a ta se mi úplně
zhroutí, studenti reagují absolutně jinak, než jsem myslela – oni ti
dospělí mi ty aktivity obvykle nezazdí:-). Mám na SŠ skupinu, která je
vynikající, zajímavá, občas těžko zvládnutelná – a ti mne opravdu
nabíjí. Taky mám skupiny, ze kterých mám učitelskou depresi, ať se
snažím, jak se snažím, nikdy a prakticky ničím se nezaujmu,
nespolupracují v hodině, nespolupracují ani jinak, nenosí pomůcky, pera,
nic. A jakkoliv jsem z toho často velmi deprivovaná, zatím mne baví ta
rozmanitost a nenadálost. A výzva.