Příspěvek od
Novotka
vložený
před 4 lety
Skvely clanek! Moc za nej dekuji… zodpovedel mi nekolik dulezitych otazek,
ktere jsem si v posledni dobe kladla. Jeste by mne zajimalo, jak tedy po te
treti tride seznamovat deti s psanou formou jazyka. Zacinat abecedou,
fonetickym prepisem? Jak to pojmout hrave me ale moc nenapada… Nemeli byste
prosim v zasobe nejaky clanek na toto tema? Jeste jednou diky, jste skveli,
HfE!!!!
Z vlastní zkušenosti mohu říci, že děti, které jsou jazykem
obklopeny, nemají se čtením problém. (Fonetická abeceda není vlastně moc
potřeba, když umí slova vyslovit správně.) Důležitý je příklad, tzn.
aby jim někdo pravidelně četl, aby měly knihy jako přirozenou věc. To
samozřejmě platí v jakémkoli jazyce.
Dítě, které zná dobře zvukovou stránku jazyka a umí číst, se naučí
psát s trochou tréningu už poměrně snadno (i když to některým trvá
déle – spelling je “oblíbená” zábava na anglických a amerických
všech školách po celou povinnou školní docházku. )
P.S.: Moje dcera se naučila číst anglicky sama, asi rok poté, co se
naučila číst česky. Více si můžete přečíst např. v tomto článku.