Help for English

Picture of

Byla by prosím následující věta gramaticky správně? Jde mi hlavně o to, zda lze nahradit slovo picture anaforou one.

I recall the frequent picture of my mother taking care of me and also the one of my grandmother.

Moc děkuji

Věta “I recall the frequent picture of my mother taking care of me and also the one of my grandmother* je gramaticky správně, ale bez kontextu "frequent picture” – “častý” :-( obraz zní divně. Není (mně) totiž jasné, v jakém slova smyslu může být obraz “častý”.

Děkuji za odpověď. Toto je kontext, ve kterém jsem našla daný výraz:

Mr. Lincoln would treat him so pleasantly that the boy always wanted to speak to Mr. Lincoln after that whenever he met him." Philip Wheelock Ayres' grandparents lived across the street from the Lincolns in Springfield. "My mother recalls the frequent picture of Mr. Lincoln going down the street, wearing his customary tall hat and gray shawl, leading by the hands both Willie and Tad…

Zajímalo by mě, zda by šlo použít následující větu s anaforou one: My mother recalls the frequent of Mr. Lincoln going down the street and I recall the one of Mr. Lincoln talking to her son.

Moc děkuji za odpověď.

Dan určitě odpoví:), jen bych ráda řekla, že mi v té vaší verzi chybí to pokračování, které je v tom textu...... Že si vybavuje maminka nějaký “výjev”, ke kterému ovšem patří ten popis, který následuje......

Aha, tak ten “obraz” není obrázek pověšený na zdi nebo fotka v albu. Jde o to, že matka si casto všímala (“všímávala”), jak Mr Lincoln jde po ulici … [I think that's how you'd render it in Czech, my native language is English, not Czech ;-) .] Byla to taková podívaná, taková její představa, vzpomínka. [Add: yes, výjev – evaoslik said it better than me.]

V tomto případě “the one” není přijatelné. Matka měla svou představu tohoto pána, mluvčí měl pak svou vlastní jinou představu, a nemůžeme říct “the one” protože jde o “first mention”.

“One” bez členu je ale v pořádku. My mother recalls the frequent picture of Mr. Lincoln going down the street and I recall the one of Mr. Lincoln talking to her son.

Ale porád je ta věta stylisticky kostrbatá kvůli tomu “picture”. Doporučuji: My mother recalls the frequent picture of Mr. Lincoln going down the street and I remember frequently seeing Mr. Lincoln talking to her son.

První věta “I recall the frequent picture of my mother taking care of me …" zní ale divně: všímal jsem si, jak o mně matka často pečovala … :-( . Jesti dobře rozumím: I have fond memories of my mother taking such good care of me. :-)

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.