dobrý den,
slyšela jsem, že existuje asi 200 českých slov, které jsou podobné
anglickým…nebo naopak!? můžete mi někdo poradit, kde bych tyto slova
(seznam) – pokud existuje, našla na netu?
díky, Lenka
dobrý den,
slyšela jsem, že existuje asi 200 českých slov, které jsou podobné
anglickým…nebo naopak!? můžete mi někdo poradit, kde bych tyto slova
(seznam) – pokud existuje, našla na netu?
díky, Lenka
200???? Kdo mohl říct, že jich je 200?
těch 200 mi bylo řečeno, ale jestli tomu tak je to opravdu nevím
díky moc za odkaz
řekl bych, že podobných slov určitě bude více.. ale jde o to, co kdo považuje za podobnost.
Jsou slova HOUSE (a) a HOUSE (č) podobná? A nebo jsou podobná BIT a BIT? (Budeš bit…?) Potom těch slov bude určitě daleko víc.
jak se mají (nejen) děti učit slovíčka? Např. s tím domem a housetem. Když se učí slovíčko „house“= dům, tak stejně se ho učí tak, že si říkají jak se píše: HOUSE. Občas k nám přijde známá se synem (3. třída) a já mám tendenci mu tvrdit, že i když vidí house, tak musí vyslovit „haus“. Jen si nejsem jistá jestli ho tím tak akurát nepletu, no ale zvykat si bude asi muset Jak učíte děti výslovnost?
přemýšlela jsem o tom, a vychází mi, že by se (nejen) děti měly
napřed učit výslovnost (třeba s obrázkem) a pak teprve správné psaní
slova (pravopis) = spelling. Nevíte někdo jak to mají děti v Anglii?
Začínají chodit do školy už ve 4 letech a slyšela jsem, že se právě ze
začátku zaměřují na spelling.
Předem se omlouvám, že je to mimo správnou kategorii, ale Markova odpověď
mně inspirovala
Jde o to, že děti v anglii už slova dávno (několik let) znají, když se je ve škole začnou učit psát. České děti občas bývají vystaveny tomu, že se mají naučit zvukovou a grafickou podobu slova zároveň, což je velmi matoucí.
Anglické a české děti – je to úplně jiný postup.
Ve školkách a prvních třídách se samozřejmě u nás děti učí jen jak slova zní, tedy bez psaní (když samozřejmě ještě psát neumějí). V té třetí třídě už psát umí, ale je určitě na místě, aby ta zvuková podoba předcházela té psané. Tedy aby se nejdřív děti naučily to slovo říct a poznaly ho, když ho slyší a teprve s odstupem se trápily s tím, jak se píše.
Určitě je dobré začínat slovy, kde písmena odpovídají hláskám, tedy např. CAT, DOG, HIT, BUT apod. a teprve potom používat slova jako MAKE, kde distribude písmen neodpovídá distribuci hlásek.
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.