Help for English

Filtrování u gramatiky se chová zvláštně

 

Mě by se líbilo, aby tam byla i ta možnost „pouze tato úroveň“. Pokud studuju vzestupně, tak proč se mi mají zobrazovat i články, které jsem už prošla a ty, ke kterým postupně dojdu? Nepřijde mi příliš efektivní skákat od úrovně k úrovni. A to, že je úroveň pouze informativní – to je i v učebnici, taky je to podle uvážení autora a asi málokoho by napadlo studovat na přeskáčku – napřed první lekci, pak se mi líbí desátá apod.

jde ale o to, že tyto lekce vůbec nejdou po sobě. Článek PRE- INTERMEDIATE vůbec nemusí navazovat na něco, co bylo v článku ELEMENTARY. V učebnici je to něco jiného, tam autor nad nějakou posloupností uvažuje. Naše články (kromě těch očíslovaných a nebo těch, co mají mapu) vůbec žádnou posloupnost nemají.

Nevím, jestli to tady někdo pochopil, ale především mi šlo o efektivnost, které se mi tímto způsobem ze stránek vůbec nedostává. Články mají nastavenu nějakou úroveň (podle uvážení autora) a já si konkrétní úroveň chci vyfiltrovat, není tedy důvod mi nutit i to, co nechci (z toho důvodu přece filtruji).

Představte si, že ve vyhledávači hledáte dopravu autem. A podle Vašich odpovědí by bylo normální, kdyby se mezi výsledky objevila a nabízela se Vám doprava letadlem, helikoptérou nebo něřím djiným… a někde mezi by se také objevila doprava autem, tedy to, co opravdu chcete, ale vyhledávač vypisuje i irelevantní informace.

vím jak to myslíte, ale z vlastní zkušenosti můžu říct
když si po několika měsících čtu některý článek znovu, zjistím, že jsem i něco z jeho obsahu zapomněla, takže je dobré si je číst znovu a znovu (ale třeba je to jen můj případ :-)
s tím vaším příkladem: představte si, že nehledáte cestu autem, ale že hledáte jak se dostat z bodu A do bodu B.
článků dle jednotlivých úrovní je tolik, že není šance si je projít za jeden den a nějaké „záložky“, kde jsem dneska skončil, tady nejsou (zatím?) :-) Mně se stává, že si otevřu, co bych chtěla dneska přečíst, ale odkazy na další studium nebo testy mně dovede úplně jinam. V tomto případě by mi nepomohlo ani přesné rozdělení na úrovně, protože v angličtině „skoro vše souvisí se vším“ :-)
mnohem více využívám vyhledávání přímo na titulní stránce

Osobně si myslím, že nemá příliš cenu omílat toto téma stále dokola. Ať už je uživatelův názor na problematiku jakýkoliv, musíme si uvědomit dvě věci:
1. většině uživatelů tento systém vyhovuje – jinak by se podobná vlákna jako toto objevovala častěji a v tomto vláknu by jasně převažovaly negativní komentáře; pokud je něčí názor v menšině, nezbývá mu nic jiného než respektovat přání většiny a ne slepě prosazovat jen svůj názor a pohled, přeci se nebude měnit systém kvůli dvěma třem lidem, když tyto stránky navštěvují tisíce lidí denně
2. když to vezmu trošku drsně, tak svůj názor jste zde vyjádřil (od toho koneckonců fórum je), dal jste námět, ten byl vyslyšen, ale nebylo mu vyhověno. Proč tedy tvrdohlavě trvat jen na tom svém. Autoři a tvůrci tohoto webu mají na tuto věc jednotný názor a i když to bude znít možná drsně, oni jsou ti, kteří rozhodují, jak bude na stránkách co vypadat.

joeyik:
Nezlobte se na mě, ale vaše přirovnání k dopravě je trochu scestné…

joeyik + Leiah:
Pokud jste prostě úroveň třeba ELEMENTARY, do vašeho záběru patří jednoduše i články STARTER a PREINTERMEDIATE.

Pokud si tedy chcete projít ‚vaši‘ úroveň, což je ELEMENTARY, dáte do filtru elementary a otevřou se vám články třech úrovní a ty si prostě můžete přečíst. Něco vás bude zajímat víc, něco méně. Ale obecně se hodí všechny tři úrovně, nejvíce sice elemanentary, ale i vyšší a nižší úroveň je taky pro vás (ač někdy trochu okrajově).

Naše články nejsou prostě většinou zařaditelné do jedné úrovně. Ale úroveň mu dát musíme a chceme.

Řešení by možná bylo mít i články i s úrovněmi STARTER/ELEMENTARY nebo ELEMENTARY/PRE-INTERMEDIATE, ale to by byl už značný zmatek.

Proto je to vyřešeno elegantně takto.

Když se při napsání článku rozhoduji o úrovni, což je někdy dosti těžké, tak je tento fakt také nápomocen. Vím, že se pak čtenáři otevře i úrovni plus minus jedna při filtraci.

Věřte, že mě to ze začátku také trochu zarazilo, ale když jsem sem začal psát články (což jsem dříve nikdy nedělal, a tudíž jsem nikdy nemusel rozhodovat o přesné úrovni mnou napsaného materiálu), pochopil jsem, že toto řešení je velice praktické.

Proto: filtr elementary, otevřou se tři úrovně (plus minus jedna) a vy si prostě procházejte VŠECHNY články, které se vám objevily.

Jana Skřivánková:
Tak snad jen vyjadřuji svůj názor a to mohu, od toho mimojiné diskusní fóra jsou. Nevtrdil bych však, že tento systém většině vyhovuje (většinu názorů určitě neznáte). Lidé jen používají to, co mají k dispozici a zkrátka si zvyknou.

Já se o tyto stránky nestarám, nicméně se také zabývám tvorbou webových stránek (od designů až po programování složitějších systémů) a takové divné chování mi hned padlo do oka, proto jsem tuto diskusi založil.

Váš názor mi připadá velmi staromódní – „přece nebudu měnit věc, která funguje a ještě nějak slouží“. Proč lidé kupují nové televize, počítače, automobily, … když ty staré pořád fungují?

Já se jen snažil jednomu z autorů napsat, jak nesmyslně se filtr chová a myslím, že se mi to povedlo, ať je jeho názor jakýkoli, stojím si za tím, že filtrování nefunguje tak, jak by mělo a jen jsem chtěl trochu poradit (protože když se zkušený člověk v tomto oboru na web podívá, vidí, že moc kvalitně zpracován není – ano, píšu o zpracování webu, ne o jeho obsahu, za který jsem určitě jako spousta lidí velmi rád)

---

jarmi1:
Nic nebrání přece číst články znovu, i kdybyste si vylistovala pouze určitou kategorii :-)
ad cestování – možná to nebyl nejlepší příklad, ale nechtěl jsem cestovat z bodu A do B jinak, než autem, třeba z důvodu, že mi přijde nejpohodlnější.

Záložky, kde člověk skončil by se hodily, možná by to byl dobrý návrh vhodný k diskusi, ale nevím, jak by se k němu autoři vyjádřili, pokud mají přístup takový, že vzhled nový nechceme, upravovat nic nechceme, nechme to tak, jak to je, funguje to, ale nechci jim křivdit, vím, že by to nějakou chvíli času sebralo a že to dělají zdarma … (to se týká jen toho, co jsem navrhnul já, nabízel jsem i nový vzhled, ale po odpovědi se mi již žádné reakce nedostalo, asi není příliš zájem)

Vyhledávání je dobré, ale když je člověk začátečník nebo i pokročilý, co má vlastně hledat?

Roman Svozílek:

Díky za reakci, ale přirovnání mi přijde tak akorát. Dobrá, nelíbí se Vám, jiný příklad. Sháníte osoby ve věku 15 – 18 let, půjdete na web s uživateli a vyfiltrujete si osoby 15 až 18. Asi nebudete rád, když se ve výsledcích ukáží ti, kterým je také 14 a 19 let, budete se muset dívat na věk a bude to zdržovat.

Pokud jste prostě úroveň třeba ELEMENTARY, do vašeho záběru patří jednoduše i články STARTER a PREINTERMEDIATE
A kdo říká, že nepatří?

Procházení by mělo mít nějaký řád a znáte nějaké jednodušší, než projít si nejdříve STARTER, poté složitější a zase složitější..?

Ale svůj názor jsem již napsal, nevyhovuje, zřejmě není co řešit 8-)

joeyik:
OK, nejprve vás poprosím o nepsaní dalších přirovnání. Opravdu nikam nevedou.

Ale jinak. On je problém v tom, že se v zásadě bavíme o 2 různých skupinách naěich čtenářů:

1 – čtenáři, kteří čtou všechno postupně od nuly nahoru

2 – čtenáři, kteří hledají nějaký konkrétní problém a prohledávají naše různé rubriky.

Vy patříte do skupiny jedna. Ale těch druhých je mnohem mnohem více.

Těm se naopak hodí tento způsob. To je můj názor.

joeyik: toto jsou nejlepší a nejsystematičtěji vedené stránky pro výuku angličtiny v češtině. Obalů (nebo redesignů) může být několik, podstatný je obsah :-)

U čeho jste skončil? U jakého tématu (myslím gramatiku), třeba vás můžeme nasměrovat nějak konkrétněji :?:
Nedávno se to povedlo pomocí učebnice Destination, viz http://www.helpforenglish.cz/cz/forum/?…

Nebo vám jde opravdu jen o „pořádek“ a angličtina je až na 2. místě? Věřím, že ne :-)

Já bych tuto diskusi uzavřel. Současný stav nám vyhovuje, plní jistý účel. Nejedná se vadné chování filtru ale o záměrně navrženou funkci.

Úroveň jazyka je velmi obecná věc a nelze ji s přesností určit. Představy lidí o jejich úrovni se také poměrně hodně liší.

I velká nakladatelství dnes vytváří materiály, které jsou určené pro více úrovní, na zadní straně je také vidět, pro jaké úrovně jsou. Na přebali se píše třeba ELEMENTARY, ale ve skutečnosti je to pro úrovně A1-B1. Když potom přijde student PRE-INTERMEDIATE do knihkupectví a potřebuje něco pro sebe, prodavač mu doporučí učebnici s nápisem ELEMENTARY. Student se nezačne čertit, protože je to jen orientační. Podívá se dovnitř a řekne si, jé, to je zajímavé. To se mi hodí. A nebo si řekne, že tohle už zná a bude pátrat dál.

V knihkupectví také nebudete vybírat jen podle popisku na přebalu.

Jinak máme téměř 20000 návštěv denně. Nemůžete čekat, že vše bude vyhovovat všem.

Pokud chcete projít VŠECHNY články a na žádný nezapomenout, potom bych spíše radil jít po datech, začít rokem 2005 a pokračovat do roku 2011.

Téma uzavírám. Děkuji za názory všem. DO budoucna zvážíme např. možnost osobního nastavení – filtrovat přesně, nebo filtrovat +/- 1 úroveň. Zatím ale máme důležitější věci.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.