Do nedávna mě nějaké T a I ve slovníku nijak zvlášť nezaujalo , ale říkám si, jestli na to máte nějakou poučku, kterou si řeknete vždy, když u slovesa uvidíte T
…(sloveso) koho/co
nebo jak se učíte rozumět tomu, když je sloveso T,I ?
Do nedávna mě nějaké T a I ve slovníku nijak zvlášť nezaujalo , ale říkám si, jestli na to máte nějakou poučku, kterou si řeknete vždy, když u slovesa uvidíte T
…(sloveso) koho/co
nebo jak se učíte rozumět tomu, když je sloveso T,I ?
Je to prostě informace o tom,jestli sloveso může přibírat předmět nebo nikoliv. Věřím tomu, že je to většinou logické, ale mohou být případy, kdy je taková informace důležitá.
Transitive: „She wrote a letter“.
Intransitive: „He died suddenly.“
Příklady z OALD.
K.
já tomu rozdílu rozumím, ale nikdy si nezapamatuji, jestli je to T nebo I Zatím s tím neumím pracovat automaticky a vždy se dívám znovu a znovu do slovníku s jakou vazbou se sloveso pojí a přitom by mi mohlo právě zapamatování si T/I pomoct.
Říkám si, jestli se native speakers učí ve škole co je tranzitivní nebo netranzitivní sloveso – asi spíš na to mají přirozený cit a vůbec to neřeší. Pro ně je slovosled naprosto přirozená záležitost Určitě si neříkají koho/co? = předmět
Me prijde, ze toto je jedna z veci, kterou si clovek proste casem zazije sam, stejne jako treba kolokace apod. Vetsina slovicek jde poznat intuitivne, treba rict „He sleeps a bed“ zni zkratka jako blbost. Dyt to mame i v cestine, presto se to ve skole nikdy neresilo.
Urcite jsou slovicka, u kterych to intuitivni neni (kdyz se napr. rozchazi v tomto smeru s cestinou), ale tech bude malo, takze zazit si jejich tranzitivnost (resp. intranzitivnost) by melo jit vcelku rychle.
Naprosto s Washingtonem souhlasím. Nikdy jsem s tímto problém neměl.
díky za reakce, jojo, my English is still in its infancy (ale ráda bych jí a jejímu způsobu myšlení opravdu porozuměla )
Sice to není přímo k T a I, ale z tohoto videa je patrné jak se ptají
na předmět:
http://www.youtube.com/…GrammarBytes#…
I kicked WHAT?
I kicked WHO?
Monotrasitive – s přímým předmětem (4.p.) např. I love HIM.
Ditransitive – přímý předmět + nepřímý předmět (3.p.) She gave me a nice gift.
TRANZITIVNÍ – s předmětem např. I can see the moonlight.
INTRANZITIVNÍ – bez předmětu např. The moonlight has increased.
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.