Help for English

Jak a kdy představit angličtinu dětem

 

Zdravím všechny rodiče.

Zajímalo by mne, jak se stavíte k výuce angličtiny (nebo kteréhokoliv jiného cizího jazyka) u svých dětí. S manželem jsme oba na úrovni C1 a nevím, kdy by se děti měly s angličtinou setkat. Nechci to uspěchat, děti si mají hlavně hrát. Taky si myslím, že pokud ani jeden z nás není rodilý mluvčí, zbytečně je zatěžovat dřív než se naučí mluvit pořádně česky. Nevěřím příliš na anglické školky (u nás na malém městě už vůbec ne). Pouštíte dětem anglické pohádky? Vyvíjíte nějakou snahu, aby se jim cizí řeč dostala pod kůži ještě dřív, než si toho stačí všimnout?

Díky za názory.

To je dost zapeklitá věc, na kterou nelze jednoznačně odpovědět. Dokonce i „odborníci“ nejsou v tomto směru za jedno (včem ano :-)). Myslím si, že vždycky záleží na tom dítěti. Taky je dobré zvážit co pak ve škole, když bude o moc napřed oproti ostatním spolužákům. Zjistěte si jak je to ve škole, kam jednou budou vaše děti chodit.
U nás začínáme se Slovenskými večerníčky :-) Je to podle mého fajn, že díky digitálnímu vysílání přiblížíme našim dětem tento, pro některé z nás druhý rodný, jazyk :-D

Pokud jde o anglické pohádky, podle mého nekvalifikovaného názoru se nedá pokazit víc než českými:-). Když byly u mně na návštěvě neteře (6 a 8 let), dívaly jsme se na „Gnomeo a Julie“ (animák o sádrových trpaslíkách) v původním znění bez titulků…asi tomu moc nerozuměly, ale stejně to chtěly dodívat.

Učil bych je od kolébky.. dřív než češtinu protože tu pak snadno dohoní bez učení prostředím… Vidím to jasně – mozek se každý den zavírá… co stihneš hned, pak už nedohoníš… Samozřejmě že nejlepší metoda je aby uměl dřív než pochopí že se vůbec něco učil…

Do jaké školy školy bude chodit (aby tam nebyl moc napřed…) je úplně jedno.. dělá to pro následujících 70let svého života a čím lepší bude, tím líp pro něj… Ve škole to přežije a když to bude problém, tak se ho naučí zvládat… Selský rozum a hlavně žádnou vědu která dělá z dětí mrzáčky…

No jasně, mně taky nevadilo, že jsem v první třídě uměla číst. Prostě jsem si nalistovala zadní stránky Slabikáře a zabavila jsem se:-).

alomen, děti určitě nebudete zatěžovat, pokud je to bude bavit. V tom vidím měřítko kam až… My máme dobrou zkušenost s dětskými písničkami v angličtině, k tomu existuje spousta ukazovaček, DVD animace a jiné srandičky.
Kamarádka tvrdí, že aby dítě nechytilo český přízvuk, je nutné začít na něj mluvit jiným jazykem nejpozději od 7. měsíce. Nemohu posoudit :-)
Kdybych měla možnost, asi bych dítka dříve seznámila s rodilým mluvčím. Protože jsem se setkala s tím, že sice dítko slovíčka zná od českých učitelů, ale když totéž řekl rodilý (velmi srozumitelně), tak prostě dítko tomu nerozumělo. Tak „trénujeme“ uši poslechem oblíbených pohádek.

Existuje více přístupů v tzv. angličtinách pro děti:
- helendoron:
http://www.ceskatelevize.cz/…helen-doron/
- wattseneglish
http://www.detskestranky.cz/…senglish.htm
- spousta jiných, ale stejně platí, že dítko si ten zájem musí najít samo až zjistí, že to nebude vždy jen hra :-)

Koukněte do sekce „Informace a různé“, podsekce „různé články“ , je tam víc článků souvisejících s tématikou.
Položte si otázku PROČ chci aby mé dítě znalo angličtinu lépe než jeho vrstevníci a jak dlouho budete schopni jeho předstih udržovat.
Pokud to děti bavit nebude, tak to stejně dlouho nevydrží (platí obecně o všech aktivitách které chceme aby naše děti dělaly) takže nejlepší je nasměřovat je tam kde samy budou chtít angličtinu znát – viz úvodní stať rozhovoru s panem Vítem v sekci jak píši výše. Dnes těch možností je habaku, pan Vít začínal v 10letech a kam o dotáhl.

Therabit, díky za navedení, články jsou skvělé. Komunikační schopnosti, to je to jádro pudla. (Pár písniček a zvířátek týdně, jak jsem např. před chvílí zmínil, nedovede dítě k plynulosti v angličtině.) Už rozumím proč nerozumí :-)

víte že existují rozhlasové podcasty pro děti:
http://www.bbc.co.uk/…re/childrens
:-)

to alomem
Moje děti přišli poprvé do kontaktu s angličtinou když jim bylo 2 a 4 roky. Přišla za mnou jejich starší sestra, když nastoupila do prváku a potřebovala trochu doučovat. Zvědavým dětem se to moc líbilo a opakovali po nás, čtyřleté dítě opět začalo žvatlat, ale jakoby jinak- anglicky. Na základě jejich reakce jsem jim přidala trochu dětské angličtiny jako písničky, pohádky na DVD(Peppa pig), www.poissonrouge.com, a ode mě slyší thanks, see you, hurry up, good night, let´s go…

V současné době, už to je přes 2 roky, mají slušnou slovní zásobu. Nechodíme nikam se učit ani já je neučím ani nejsou klasifikováni, angličtina se jednoho dne objevila a oni ji vstřebávají. Mám-li posoudit komu to jde líp, tak jednoznačně to mladší (dnes čtyřleté) vede.

Souhlasím s tím, že pokud to budou děti pojímat zábavně a nebudou to brát jako učení, tak určitě začít co nejdříve, aby jim to vlezlo pod kůži. Když začnou až ve škole a dřiv angličtinu neuslyší, budou mít vůči ní averzi, většina vrstevníků už něco bude umět, tak by museli hned od začátku dohánět.

http://www.vetrnik-rumburk.wbs.cz/Odbornici.html . Na stránky Glenna Domana jsem si chodila pro rady jak odborníci učí děti, ale samozřejmě si to upravujeme podle svého a docela to funguje.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.