Help for English

Nekvalifikovaný učitel

Zdravím všechny milovníky angličtiny.

Určitě je zde pár lidí, kteří vyučují a nejsou kvalifikovaní učitelé. Tohle dilema mě trápí už tak půl roku. Na bakaláři jsem měla angličtinu i němčinu. Teď studuji na navazujícím pouze němčinu. Zajímalo by mě, co mohu po zakončení neučitelského oboru filologie němčiny udělat proto, abych mohla učit oba dva jazyky na státní škole, přinejlepším na střední škole? Samozřejmostí bude určitě doplňující pedagogické studium. Ale co ta angličtina? Někdo říká, že si stačí dodělat všeobecnou státnici z angličtiny (takže jiná mezinárodní zkouška na úrovní C1 tedy nestačí?). Platí to pořád? A co mezinárodní učitelské kvalifikace jako TEFL, TKT nebo CELTA? Máte nějaké zkušenosti? Už nevím, kam se jinam obrátit. Děkuji moc za jakékoliv informace, snad jsem to nenapsala moc komplikovaně.

Myslím, že zatím není žádná vyhláška, podle které by byla nutná určitá zkouška, takže je to asi na individuálním posouzení jednotlivých škol, koho a s jakým vzděláním přijmou.
Já jsem se setkala s tím, že bylo důležité mít vystudovanou pedagogiku pro daný stupeň, pro úroveň AJ stačila jakákoli zkouška.

Ve státním školství myslím nic jiného jako aprobaci neberou… tedy státnice z AJ, CELTA, DELTA, TKT apod. nemá žádný vliv.

VŠ diplom musí být z nějakého programu akreditovaného pro ZŠ nebo SŠ, podle toho, kde chcete učit. Pokud máte ZŠ, jste (prozatím) zároveň aprobována na SŠ, jazykáři mají takovou výjimku (která nemusí být navždy)… jinak si pak je potřeba dodělat rozšiřující SŠ studium.

A pokud Vás někde zaměstnají i bez potřebného papíru, nemohou Vás ohodnotit stejným platem, jako kdybyste ten papír měla.

Děkuji za reakce.
Snažila jsem se situaci trochu zmapovat a v zákoně(respektive v jeho komentáři) jsem našla následující znění. Sice se zpočátku mluví o jazykových školách s právem SJZ, ale z posledního odstavce vyplývá, že to platí ve skutečnosti pro všechny instituce: