Založilo bych nové téma, kde by každý psal jaká má zkoušky a kolik mu je. Kdo chce může napsat v kolika ji získal.
Založilo bych nové téma, kde by každý psal jaká má zkoušky a kolik mu je. Kdo chce může napsat v kolika ji získal.
Já mám FCE z loňského prosince, to mi bylo asi 22
PET – 15
FCE – 17
CAE – 19
CPE – 31
FCE – 16
Thelvyn: tak konečně někdo stejně starý jako já xD
CAE – 25
FCE – 21
Vidím zde na těchto stránkách mnoho zajímavých testů, rad a odkazů,
ale moc nerozumím, k čemu přesně slouží tento dotaz? Proč je pro
zadavatele otázky důležité vědět, v kolika kdo složil jakou zkoušku? Co
to o nás vypovídá? Proč je pro zadavatele otázky zajímavé vědět, jaký
typ zkoušky kdo složil? Mohu ten den mít štěstí a taky nemusím. Může mi
to ten den více myslet v cizím jazyce, a taky nemusí, a navíc o našich
znalostech více než testy vypovídá v mnohém třeba diskuse
v angličtině, která se tu vede na jiném fóru. Tam bych hledala odpověď.
A info o věku by už mohlo být jen příjemným bonusem, i když bez
vypovídající hodnoty… :
Třeba pro zadavatele je to důležitý faktor při rozhodování kterou
zkoušku, či v jakém věku, složit. A mě se to také hodí, alespoň
vidím, že dokonce mých 16in bych si měl s FCE pohnout
Ono je fakt, že ten věk vůbec nehraje roli, já jsem zastánce názoru, že na gymplu jsem na tom byla líp než na VŠ..
Je obecně známo, že „mladší“ mozek rychleji vstřebává informace.
„Starší“ mozek je zase dává lépe do souvislostí. Paměť se s věkem
mění. Tam, kde v dětství nabíráme informace „mechanicky“, nastupuje
postupně věkem paměť „logická“ – možná proto dělá dospělým
potíže učit se dlouhé seznamy slovíček a frází bez kontextu. To
„dětská paměť“ zvládá hravě, i když i ona to zvládá s určitým
časovým odstupem, a hlavně v kontextu, na což se občas zapomíná při
tvrzení dospělým („let´s go and play like kids“), kteří si pak
stěžují na to, že už jim to neleze tak rychle do hlavy). Dospělým zase
lépe utkvívá v hlavě struktura, pokud v ní vidí určitou logiku.
A samozřejmě u každého se to projevuje jinak. Pokud si mladší generace
dělá jasno podle názvu testů, ví vlastně, o jaký test se druhově
jedná? Co u nich vlastně procvičuje – logiku? gramatiku? slovní
absorbci? na jaké znalostní úrovni? Setkala jsem se ve své učitelské praxi
s nezařaditelnými jazykovými typy různého věku, které jaksi dle testů
nespadaly ani do jednoho typu. Takže řekněme, že testy mohou posloužit jako
orientační médium, kde nás ještě tlačí bota, ale neměli bychom na nich
stavět svět svých jazykových znalostí či komplexů. Jsou to jen
orientační body, navíc v mnoha ohledech vytržené z kontextu či uměle
podřízené gramatickým normám. Jako dobrá zkouška poslouží reálný text
z novin či literatury, v němž stačí vymazat určité jevy podle
určitého klíče, a pak se je s odstupem času pokusit opět dosadit po
nastudování k tomu nutných gramatických či jiných jazykových pravidel…
Ale hlavně je třeba jít po logických souvislostech. A na dril si ponechat
hlavně frázová a nepravidelná slovesa. Samozřejmě je to jen jedna z cest,
jak si vyzkoušet své znalosti v reálu. Navíc můžete tvrdit, že máte
složený ten a ten test, a vaše jazyková úroveň tomu nemusí vůbec
odpovídat. V lepším případě budete mluvit lépe, než tvrdí úroveň
testu, v horším případě už se bude jednat tak trochu o faux pas.
Ale no tak… do jazyků žádna logika nepatří… Dám příklad… jednou
tu kdosi psal, ze jak v EN muzou obcas byt dva zapory, tak ze dva zapory jsou
vlastne klad (minus a minus dava plus, to vi kazdy). Ale v EN to tak neplati.
Proč? Protože v jazycích se na logiku nehraje. Je to humanitní věda,
nikoliv technická. Jde tu o cit.
Ještě douška pro Seqwence: více než věk bych Vám doporučovala brát
v úvahu intenzitu studia. Pokud Vám to ve Vašich šestnácti opravdu jde,
jazyku věnujete co nejvíce času a taky se jím dokonale obklopujete (audio,
video, konverzace ústní i písemná), pak není třeba se ohlížet na fakt,
že byste měl FCE či jiný test skládat např. až v 25 jen proto, že to
tvrdí 9 z 10 lidí. Zkuste si náročnější testy co nejdříve, abyste
věděl, jak moc Vám ještě zbývá do „testového optima“ (zdůrazňuji
„testového“, jelikož jak už jsem napsala, testy ne vždy zohledňují
reál dokonale). Podle daných výsledků se pak můžete rozhodnout pro
efektivnější strategie studia. Škoda jen, že v dnešní době jsou testy
„finančně náročné“, takže s každým z nich přichází vaše kapsa
o kapesné. Good luck!
Tvrdí to 10 z 9
Ne, já vím, ted jsem objevil prima věc, takovou CEFR knížku Je vhodna pro vsechny
mozne jazyky
JInak s mou EN , vim jak na tom jsem… Ted jsem si dělal dost testů a také
jsem byl na pár konverzacích, abych zhruba věděl
Jinak můj předchozí příspěvek neberte offensivně
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.