Help for English

Jak se učit?

 

Jen bych se rád zeptal na jednu věc, jsem samouk a učím se anglinu. Nemám moc pevnou vůli, ale přesto se k učení dokopu. Do kurzů zatím nechodím. Ale: jakmile se něco naučím, nebaví mě neustále to opakovat, neboť to „umím“ (znám případy, kdy a co použít a kompletní stavbu tohoto jevu – z těchto stránek většinou či z učebnice, takže dobře). Ale časem to zapomenu a musím si to obnovovat, protože to bohužel nepoužívám, a co používám je pouze určité věty, které mírně obměňuji (have you done it yet? No, i havent done it yet atd.). Vše si musím přeložit, protože samotná anglická věta mi nic moc neřekne, pokud není takto jednoduchá a nejsou v ní jasná gramatická pravidla jako ve větách příkladových, případně se nejedná o slovíčka, která jsou natolik jednoduchá, že si je nelze splést a člověk je má zažité „do morku kostí“ (play, game, have, be, …).
I když si pustím film, nerozumím skoro ničemu, dokonce CDčku s rodilým mluvčím (pro pokročilé, výslovnost a rychlost mluvy je jako když dva rodilí mluvčí si povídají).

Takže se to učím, a jak neprocvičuji, zapomínám to, co „nepotřebuji“ …

Jen, jak to děláte vy, že se i v čechách dost naučíte? díky za radu

Musíte se tou angličtinou co nejvíce obklopovat. Já jsem také samouk a dělám to takto:

1) Učím se nová slovíčka pomocí Language Labu
2) Učím se pořád dokola zdejší gramatiku s tím, že pokaždé mi to dá něco navíc, něco navíc si zapamatuji
3) Učím se gramatiku s anglicky psaných učebnic – na tom je skvělé to, že si tím zároveň cvičíte i slovní zásobu, slovní stavbu atd…
4) Gramatické jevy si procvičuji pomocí testů buďto tady, nebo jinde (doporučuji další program z dílny tvůrců tohoto webu Smart Test)
5) Čtu zjednodušenou anglickou literaturu – postupně zvyšuji úroveň
6) Hraji počítačové hry v angličtině (doporučuji něco ze série Final Fantasy, je tam moc textu, skvělý příběh a hlavně poměrně jednduchá angličtina)