Help for English

Je HFE moc americke?

Jsem laik takze me berte s rezervou ale ted me tak napadlo jestli ta snaha o dodrzovani jednoho typu (verze, druhu) anglictiny neni motivovana tim, ze to asi pusobi divne, kdyz nekdo v ramci jednoho rozhovoru (textu) pouziva jednu polovinu slovni zasoby ci gramtiky z BE a druhou polovinu z AE.

ano, ale proč to má být ta britská? A proč dětem ve škole neuznávat tu druhou? A jak jsem řekl už hodněkrát, snaha jasně oddělit britskou a americkou je tak trochu mimo, protože jakmile po dětech chceme, aby něco pro svoji angličtinu dělaly, tedy např. četli knížky, noviny, časopisy, sledovali televizi apod… prostě to neoddělíme!

Když to pak někdo bude chtít oddělit, bude na to mít dostatek času později.

Ani nelze jednoznačně říct, že to působí divně, když to někdo míchá. Angličtina je dnes již nadnárodní. Většina světa ho používá pro komunikaci mezi národy, a často ani jeden z těch národů není ani UK ani USA. Je potom úplně jedno, že tento pravopis je americký a tato výslovnost britská.

Já jsem na tohle rozdělování naštvaná. Ve škole něco řeknu americkou (když se to všude slyší, čte, atd.), tak hned že to tak nemám říkat. Máme to prostě prakticky zakázaný. Řekla bych ale, že to je volba každého a měl by si vybrat. Já bych brala určitě americkou. Zdá se mi lehčí a mnohem víc jí rozumím. A to je názor 100% spolužáků. Na tohle téma diskutujeme hodně často…

Jak je to s BE a AE u maturity případně přijímacích zkoušek na VŠ? Prý požadují BE což je prý důvod proč ji ve školách preferují.
Na BBC Learning English jsem několikrát narazil na krásné „International English“.

U maturity i u přijímaček by to mělo být každému jedno. Ale přijímačky i maturitu dělají učitelé té a té školy, takže je to o nich.

V nové státní maturitě je to jedno, nikde není dané, že se má učit britská, proto ve státních maturitách nemohou takto celoplošně vyžadovat u studentů britskou angličtinu.