Vydáno dne 22.11.2015
Dnešní článek je určen pro učitele. Nabídneme vám aktivitu, kterou můžete použít jako warm-up nebo poslechové cvičení. Ve videu hraje George Cloony a “asistuje” mu John Malkovich.
Aktivitu je možné využít ve skupině, ale i v one-on-one hodině. Samozřejmě si tento plán upravte podle svých potřeb.
Méně pokročilým studentům můžete představit slovní zásobu ke kávě a kavárnám (viz také náš článek CAFÉ vs. COFFEE) nebo teplým nápojům obecně. S nadcházejícím zimním obdobím se to může hodit.
Discussion
Požádejte studenty, aby ve dvojicích krátce diskutovali o svém oblíbeném
nápoji: co to je, jak často si ho dopřávají, kde si ho nejradši dávají a
s kým. Pak se zeptejte, kdo z nich mluvil o kávě. Tito studenti potom
společně probírají, jaký druh kávy mají nejraději. Kdo kávu rád nemá,
diskutuje o tom, proč ji nepije. Stačí pár minut diskuze.
Guess what's coming next
A nyní se dostáváme k samotné aktivitě. Je to vcelku jednoduché.
Řekněte studentům, že jim pustíte video a v určitých chvílích to video
zastavíte a zeptáte se jich, co podle nich bude následovat. Můžete to
pojmout i jako soutěž, kdy si každý zaznamenává své
guesses a na konci si je sečtou. Pro vás jako učitele je
důležité, abyste si pozorně prošli celé video předem,
abyste věděli, kde přesně je máte zastavit.
Odpovědi studentů můžete nechat zcela na nich, nebo jim dát na výběr
z více možností – záleží na tom, jak hodně vaši studenti
spolupracují. Tato aktivita se výborně hodí k procvičování budoucího
času (going to / will / be about to / present
continuous).
Kde video zastavit?
Zde je pár návrhů, kde video zastavit:
- George vzhlédne (padá na něj piano)
- George jde po schodech (kde to je?)
- John mu dá návrh (We could make an arrangement…)
- 4 lidé sedí na pohovce (první pohled)
Zde zastavte na delší dobu a zadejte úkol. George je tam nový a je zvědavý, takže se bude ptát na různé věci. Můžete studentům říct, ať si napíší seznam, na co se bude ptát. Můžete jim prozradit, že věcí, které ho zajímají, je 6, a poradit, na co by se asi ptali oni sami, kdyby přišli nenadále do nebe.
Potom pusťte video a na konci zjistěte, kdo se trefil. Aktivitu můžete uzavřít krátkou diskuzí, kdo má doma kávovar a kterou značku (Obchodní značky v angličtině).
Je také dobré studenty upozornit na výslovnost spojení I'm gonna v řeči: /ʌmənə/ – když si George stýská I'm gonna miss shooting movies.
Závěr
Věříme, že se vám video bude líbit jako nám a tuto aktivitu ve svých
hodinách použijete.