Help for English

How to learn a language in hours, not years

 

Doporučuji přečíst tento článek: http://www.fluentin3months.com/…s-not-years/

I get told so many times that someone has been studying Spanish/French/Ja­panese/etc. for five, ten (or whatever) years. Despite this, in most cases, if they tell me how many years they have been studying it, it’s usually a precursor to “but… I don’t speak it!”

Co z toho vlastně plyne tedy? :-D

Z toho plyne fakt, že když ti někdo řekne, že se učí sedm let anglicky, vůbec nic to neznamená, důležitější je, kolik času věnuje denním studiem.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od JK vložený před 10 lety

Z toho plyne fakt, že když ti někdo řekne, že se učí sedm let anglicky, vůbec nic to neznamená, důležitější je, kolik času věnuje denním studiem.

No to je snad jasné. :-D Stejně tak, ikdyž se ten čas věnuje, tak pokud nejdeš naproti typu své přirozené inteligence (myslím visuální, sluchovou etc) tak taky nemůžeš mít moc výsledky..
Měl jsem kamaráda, co hrál na kytaru 7 let, ale měl potíže se základními akordy. Podobný případ. :-D

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Jakub Ryba vložený před 10 lety

No to je snad jasné. :-D Stejně tak, ikdyž se ten čas věnuje, tak pokud nejdeš naproti typu své přirozené inteligence (myslím visuální, sluchovou etc) tak taky nemůžeš mít moc výsledky..
Měl jsem kamaráda, co hrál na kytaru 7 let, ale měl potíže se základními akordy. Podobný případ. :-D

Jistě, je to jasný známý fakt, ale i tak na to spousta lidí zapomíná, viz tvůj příklad :D

Na stará kolena jsem se potřeboval rychle naučit anglicky. Pokud schopnost psát primitivní e-maily a hovořit v omezeném tématickém okruhu (co potřebuji v práci) nepovažujeme za znalost angličtiny, tak s potřebuji naučit anglicky. Kouknete li se po učebnicích, tak nic nenajdete, kouknete li se po kurzech tak taky ne. Chodím do kurzu, kde se jede podle New English File – knihu Elementary začali probírat v září 2013, teď jsme ji dojeli a jdeme na Pre-Intermediate. Kouknete li na gramatiku, co se za těch 16 měsíců (z toho 2 měsíce prázdnin) probrala, tak pochopíte že s tím se toho moc namluvit nedá (klíčová rada článku na který link odkazuje). Uvítal bych kurz 2× týdně, ale v okolí nebyl – doháněl jsem to jak se dá.
Angličtina mne nebaví, jen se potřebuji v práci a o dovolené nějak domluvit, pak mne opravdu vytočí, když autor těchto stránek napíše, že slovo tepláky je potřebné slovo pro úroveň Elementary. Nemyslím si, že bych tohle slovo někdy v praxi použil.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Maik vložený před 10 lety

Na stará kolena jsem se potřeboval rychle naučit anglicky. Pokud schopnost psát primitivní e-maily a hovořit v omezeném tématickém okruhu (co potřebuji v práci) nepovažujeme za znalost angličtiny, tak s potřebuji naučit anglicky. Kouknete li se po učebnicích, tak nic nenajdete, kouknete li se po kurzech tak taky ne. Chodím do kurzu, kde se jede podle New English File – knihu Elementary začali probírat v září 2013, teď jsme ji dojeli a jdeme na Pre-Intermediate. Kouknete li na gramatiku, co se za těch 16 měsíců (z toho 2 měsíce prázdnin) probrala, tak pochopíte že s tím se toho moc namluvit nedá (klíčová rada článku na který link odkazuje). Uvítal bych kurz 2× týdně, ale v okolí nebyl – doháněl jsem to jak se dá.
Angličtina mne nebaví, jen se potřebuji v práci a o dovolené nějak domluvit, pak mne opravdu vytočí, když autor těchto stránek napíše, že slovo tepláky je potřebné slovo pro úroveň Elementary. Nemyslím si, že bych tohle slovo někdy v praxi použil.

Dobře že jste začal! Nezvažoval jste místo kurzu soukromého učitele?
Úroveň elementary/in­termediate etc se určuje na základě korpusu používaní slov a slovo tepláky bych tedy sám za elemetary určitě považoval, je to (tedy alespoň pro většinu) frekventovaný kus oblečení :-)

Mně vadí to, že standardním způsobem (např.zmiňovaná učebnice NEF) se na úroveň abyste se aspoň trochu domluvil dostáváte roky.
Ještě víc mi vadí nesmyslný poměr gramatika vs.slovní zásoba. Mohu hodnotit gramatiku v NEF Elementary (absolutně nedostatečná pro komunikaci) jejíž probrání nám trvalo 16 měsíců (v kurzu – nevím za jak dlouho to proberou ve škole) versus počet elementary slovíček. Zkuste kouknout do EM (mně vypršel přístup) kolik tam je slovíček v této úrovni.
Tepláky byl jen PŘÍKLAD protože si na něj stěžovala jiná uživatelka (vlákno v EM). Hovoří mi z duše protože taky jako já potřebuje angličtinu aby se párkrát za rok na dovolené domluvila. Klidně se tepláky budu učit až BUDU ZNÁT gramatiku intermediate (dle učebnic NEF – ty znám). Do té doby jsem schopen „tepláky“ opsat za pomocí „kalhoty“ což je klíčové slovo dle Oxford slovníku. Na rozdíl od tepláky, které nemají ani ve 3000 základních slovech pokud tedy dobře koukám: zkuste zde „tracksuit „najít: http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/…xford3000_T/?…
Zkoušel jsem z knihovny kde co, nakonec jsem koupil Gramatiku od Vladimíra Nepustila – dala mi hodně ale nemá cvičení resp.má drilová cvičení a ta mi OPRAVDU nesedla.
I ty soukromé lekce jsem chtěl zkusit – tam mne opět tlačili do standardních učebnic typu NEF takže k ničemu.

S těma soukromýma lekcema mě to překvapuje.. Já se třeba gramatiku nikdy z učebnic neučil, vždy “někde z internetu”, nejčastěji odsud z HFE nebo přímo z PEU. Tak podobně klidně přistupuju ke svým studentům, rád využiju učebnice (je to prostě pro mě lehčí jako učitele), ale když přes to nejede vlak tak je potřeba změnit přístup, to jo. Zkuste hledat, učitelů je dost, tak třeba narazíte na toho pravého.

Je to stará známá, že se v našich krajích stává znalost gramatiky důležitější než slovní zásoba či výslovnost, přitom přesně pro lidi jako vy by to mělo být naopak. Osobně – na gramatiku je zase nejlepší učitel než kniha, právě proto, že často vyvstane boční otázka, kterou nemá kdo zodpovědět…

Znalost gramatiky vs.slovíček: těžko hledat rovnováhu mezi gramatikou a slovíčky. Ano, jsem výjimka a potřeboval jsem RYCHLE začít komunikovat po e-mailech (téměř z nuly), k tomu potřebujete rychle umět rozlišovat minulost, přítomnost, budoucnost, plány, musí/nesmí, obraty typu:
Rád bych, Dovolte mi, Mohli byste, Když… pak, Udělal bych ale….:
Tohle ve slovníku nenajdete, slovíčka ano a ty pak separujete zda se je učit nebo ne.
V kontrastu s tím pak v již zmiňované NEF Elementary: past simple (lekce 5), present continuous (L6), be going to (L7), present perfect (L9). A dojít k té L9 (se opakuji) trvalo 16 měsíců.
Soukromý lektor: co se angličtiny týče, jsem trochu pomalejší, takže jsem trval na tom, že pojedeme dle nějaké učebnice abych se mohl doma chystat. Možná jsem to špatně vysvětlil, taky jsem v té době našel (na doporučení) toho Nepustila a k němu učitele nepotřebujete.

No ono.. zase nejde to brát, že se všechno člověk naučí hned. Pokud umíte časy, umíte napůl anglicky, může to působit jako začátek, ale ze všech gramatik jsou to věci nejsložitější a pro život nejdůležitější. Proto se každému obvykle v učebnici věnuje celá lekce. Kurz k tomu může přistupovat i tak, že vás to chce pořádně naučit, proto ta rychlost.

Na ty fráze jsou dobré profesionálnější slovníky, tam skutečně jsou (např. Lingea online), ale nejlepší je stejně si to hledat na internetu sám (není to těžké).

Pokud jste si učebnici sám zvolil, tak je to ještě správnější, ale přesto učitel má velkou výhodu – může vás upozornit na chyby, procvičování gramatiky a slovní zásoby je taky o něčem jiném (doplňovací testy vám osobu se zpětnou vazbou nenahradí) :-) No a samozřejmě neopomínejme výslovnost, jednou když se naučíte špatně, blbě se přeučuje. :-)

Otázkou je co chtít (očekávat) od soukromého učitele.
Gramatiku se radši učím v klidu doma, radši z učebnice než z webu, učebnice má řád a postupuje odněkud někam. Teď spíš řeším co – Nepustila jsem dobral a můj vztah ke standardním učebnicím je jasný z předchozích příspěvků.
Na slovíčka jsem zkoušel EM a zjistil, že náhodně vygenerovaná (co jsem předtím nepoužil) velmi rychle zapomenu. Poslouchám MP3 z listen-to-english.com , věci odtud mi zůstávají víc v hlavě, velkým plusem je kontext.
Mluvení je problém, v kurzu mluvím vždy ze všech nejdéle, ale i tak by to chtělo víc. Pomohly by soukromé lekce – otázkou je zda ty peníze navíc za to budou stát. Taky jde o témata, často se zaseknu na slovní zásobě, asi bych se nyní měl zaměřit na slovní zásobu – ale co a z čeho?
Děkuji, pomohlo mi to utřídit myšlenky

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Maik vložený před 10 lety

Otázkou je co chtít (očekávat) od soukromého učitele.
Gramatiku se radši učím v klidu doma, radši z učebnice než z webu, učebnice má řád a postupuje odněkud někam. Teď spíš řeším co – Nepustila jsem dobral a můj vztah ke standardním učebnicím je jasný z předchozích příspěvků.
Na slovíčka jsem zkoušel EM a zjistil, že náhodně vygenerovaná (co jsem předtím nepoužil) velmi rychle zapomenu. Poslouchám MP3 z listen-to-english.com , věci odtud mi zůstávají víc v hlavě, velkým plusem je kontext.
Mluvení je problém, v kurzu mluvím vždy ze všech nejdéle, ale i tak by to chtělo víc. Pomohly by soukromé lekce – otázkou je zda ty peníze navíc za to budou stát. Taky jde o témata, často se zaseknu na slovní zásobě, asi bych se nyní měl zaměřit na slovní zásobu – ale co a z čeho?
Děkuji, pomohlo mi to utřídit myšlenky

V prvé řadě se angličtinu učíte protože musíte nikoli že chcete. Nebo jsem vás možná špatně pochopil, ale píšete, že vás nebaví. To je bohužel první problém. Vytvořit si k jazyku vztah (alespoň nějaký) je něco, co vám strašně pomůže. Nicméně na to, že vás jazyk nebaví, mu věnujete zdá se docela dost energie a času, a to je moc dobře :-)

Za druhé jste psal, že jste chtěl zkusit soukr.učitele a tam vás tlačili do učebnice, které vám nevyhovují.

A tady jsme u toho. Narozdíl od kurzu, kde vás je 10–15 a jede se podle dané učebnice daný tempem, u soukromého učitele jste VY pánem, vy si to platíte a vy si říkáte, co se vám líbí a co ne.

Problém je, že studenti často neví, co vlastně chtějí (k tomu je ideální učitel, který vám to v podstatě řekne za vás), ale při tomto “dialogu”, co budete ve svých hodinách dělat, musí učitel poslouchat i vás – co máte za sebou, v čem si myslíte, že jste dobrý, co je podle vás otrava/zábava, jaký jste studijní typ, jak často se na to podíváte doma. Jestli chcete jet podle učebnice či nikoli.

A pokud vám nevyhovuje jeden soukromý učitel, je třeba se rozloučit a najít jiného. Je to otrava, ale za tu námahu (a peníze) to určitě stojí.

Pokud jde o učebnice – neexistuje ideální učebnice, vždycky tam bude něco, co se učiteli/studentovi líbit nebude. Učebnice NEF jsou spíše do kurzu o více lidech, takže se do hodiny “jeden učitel / jeden žák” moc nehodí. Ale taky je dosti důležité, jaký je ten učitel – i z relativně špatné učebnice se dá “vymáčknout” hodně a naopak.

Jestli mě něco zarazilo, tak vaše poznámka, že se gramatiku učíte nejraději sám. Protože pokud máte dobrého učitele, pak je pochopení a procvičení gramatiky s ním mnohem rychlejší a hlavně nehrozí, že něco pochopíte omylem špatně a že si tu chybu pak budete s sebou nést dalších x let, což se občas u samostudia stává…

Můj názor je, že máte negativní zkušenosti s kurzem/učitelem na základě jednoho/dvou zážitků. Je třeba hledat dál a až narazíte na učitele, který vám vyhovuje (ať třeba v malém kurzu, nebo soukromě), držte se ho jako klíště :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Roman Svozílek vložený před 10 lety

V prvé řadě se angličtinu učíte protože musíte nikoli že chcete. Nebo jsem vás možná špatně pochopil, ale píšete, že vás nebaví. To je bohužel první problém. Vytvořit si k jazyku vztah (alespoň nějaký) je něco, co vám strašně pomůže. Nicméně na to, že vás jazyk nebaví, mu věnujete zdá se docela dost energie a času, a to je moc dobře :-)

Za druhé jste psal, že jste chtěl zkusit soukr.učitele a tam vás tlačili do učebnice, které vám nevyhovují.

A tady jsme u toho. Narozdíl od kurzu, kde vás je 10–15 a jede se podle dané učebnice daný tempem, u soukromého učitele jste VY pánem, vy si to platíte a vy si říkáte, co se vám líbí a co ne.

Problém je, že studenti často neví, co vlastně chtějí (k tomu je ideální učitel, který vám to v podstatě řekne za vás), ale při tomto “dialogu”, co budete ve svých hodinách dělat, musí učitel poslouchat i vás – co máte za sebou, v čem si myslíte, že jste dobrý, co je podle vás otrava/zábava, jaký jste studijní typ, jak často se na to podíváte doma. Jestli chcete jet podle učebnice či nikoli.

A pokud vám nevyhovuje jeden soukromý učitel, je třeba se rozloučit a najít jiného. Je to otrava, ale za tu námahu (a peníze) to určitě stojí.

Pokud jde o učebnice – neexistuje ideální učebnice, vždycky tam bude něco, co se učiteli/studentovi líbit nebude. Učebnice NEF jsou spíše do kurzu o více lidech, takže se do hodiny “jeden učitel / jeden žák” moc nehodí. Ale taky je dosti důležité, jaký je ten učitel – i z relativně špatné učebnice se dá “vymáčknout” hodně a naopak.

Jestli mě něco zarazilo, tak vaše poznámka, že se gramatiku učíte nejraději sám. Protože pokud máte dobrého učitele, pak je pochopení a procvičení gramatiky s ním mnohem rychlejší a hlavně nehrozí, že něco pochopíte omylem špatně a že si tu chybu pak budete s sebou nést dalších x let, což se občas u samostudia stává…

Můj názor je, že máte negativní zkušenosti s kurzem/učitelem na základě jednoho/dvou zážitků. Je třeba hledat dál a až narazíte na učitele, který vám vyhovuje (ať třeba v malém kurzu, nebo soukromě), držte se ho jako klíště :-)

Díky za reakci, jen upřesnění
Můj vztah k angličtině je jednoduchý: nechci číst knihy v angličtině ani se koukat na filmy v originále. Jen se prostě chci (potřebuji) v případě potřeby domluvit.
Dialogem bych to nenazval, ale jinak souhlasím že nevím co potřebuji. Cílový stav je naivní: již se nemuset učit, jen udržovat aktuální stav.

o možnosti vyrazit mezi rodilé mluvčí, kteří nemluví česky, jste neuvažoval?

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.