Help for English

Help forum pro začátečníky

I HAVE SOME CARTONS OF JUICE – to máte dobře :-)

many peoples nelze!

1 person → 2 people (2 lidé)
(popřípadě 2 persons = 2 osoby)

people už je mn.č.

Doporučuji si nejprve něco nastudovat, než sem začnete posílat několik nesourodých dotazů za sebou s tím, že musíme rychle pomoct, protože vám v nedělí odpojují internet…

Mohu se zeptat…lze použít people jako počitatelné p.jm. ve smyslu národ? Někde jsem to tak myslím viděl…

Ono je to počitatelné. Kdyby to bylo nepočitatelné, muselo by být people is (water is / sugar is), což je ale špatně.
Je to jedna z možností jak vyjádřit mn.č. slova PERSON.

Ale asi vím, co myslíte. Obecně je slovo people mn.č.. Může však být, ve smyslu národ, bráno i jako běžné počitatelné j.č., proto tedy teoreticky lze říct people is / people are / peoples are / they are a proud people. Ale jen ve smyslu NÁROD, jinak platí, co jsem psal výše.

Prosím toto téma už nerozvádějte, popř. založte nové. Toto mělo být informační téma k Help fóru pro začátečníky.

Můžu se zeptat jaký tam mám chyby.

My summer holiday
Start of the holidays I spent with my grandmother at the cottage. Grandmother's cot­tage at Berounky. It was beautiful there. When I arrived I quickly unpacked and went to take a bath. The water was warm, clean and pleasant, because it was very warm. For lunch we went to a restaurant and after we ate we went to the water.. In the water, I read books, magazines or I bathed. On the evening we walked back to the cottage and played games.So it went for a week. After a week I returned home, where I waited for my friends. My friends and I invented new and new plans what we have do. We went for a walk, to the pond to bathe or we went to Prague.before we knew it was to the end holidays

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Bohuslava25 vložený před 9 lety

My summer holiday
Start of the holidays I spent with my grandmother at the cottage. Grandmother's cot­tage at Berounky. It was beautiful there. When I arrived I quickly unpacked and went to take a bath. The water was warm, clean and pleasant, because it was very warm. For lunch we went to a restaurant and after we ate we went to the water.. In the water, I read books, magazines or I bathed. On the evening we walked back to the cottage and played games.So it went for a week. After a week I returned home, where I waited for my friends. My friends and I invented new and new plans what we have do. We went for a walk, to the pond to bathe or we went to Prague.before we knew it was to the end holidays

1. Osobně se mi nelíbí spojení “Start of holidays”, spíš bych napsal ve spojení s časovým údajem, např.

I spent the first two weeks of holidays at my grandmother's cot­tage in a village (called) “Berounky”. (ten časový údaj si samozřejmě dosaďte podle skutečnosti).

2. When I arrived, I quicky unpacked (čárka před druhým podmětem).
  3. Moc mi do té následující věty nepasuje, že bylo dobře, že ta voda byla teplá, protože bylo teplo :D. Asi by to chtělo nějak přeformulovat…
  4. Nepoužil bych zbytečně AFTER WE ATE, stačí AFTER THAT. Předpokládám, že chcete říct, že jste si šli zaplavat, čili “We went swimming”.
  5. In the evening…
  6. Pokud chcete říct “Takhle to bylo celý týden”, tak bych řekl “That's how it was the whole week”.
  7. My friends and I always had new and new ideas what to do.
  8. Jsem si skoro jist, že je poslední věta špatně, bohužel mě teď nenapadá, čím ji nahradit… Počkejte ještě na něčí názor :).
Odkaz na příspěvek Příspěvek od Bohuslava25 vložený před 9 lety

My summer holiday

Doplním:

1. I spent the beginning of my holiday (slovosled začíná podmětem “I”, nikoliv předmětem “start”) with my grandmother at her cottage in “Berounky”.
  2. When I arrived, I quickly unpacked and went (for) swimming/went to bathe.
  3. The water was nicely warm and clean, because it was very hot outside.
  4. We went to a restaurant for lunch and after that we went swimming.
  5. That went on for a week and after that I returned home.
  6. Before we realized, it was the end of our holidays / The time went so fast that we didn't realize our holiday was over.

Jen aby to slovo Berounky nebylo Berounka…

Spojením at Berounky jste chtěla vyjádřit u Berounky?

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.