Help for English

Jazyková škola LITE

 

Odkaz na příspěvek Příspěvek od theOnlyNeo vložený před 9 lety

Dobrý den,

pracoval jsem v LITE 3,5 roku. Metoda je to skvělá. Církev je to hrozná. Učitele drtí,že když se teď otáčím, docela se musím pochválit, co jsem vydržel :D a zároveň si říkám, jakej jsem byl blbec. Tu metodu nakonec nepoužívají ti učitelé uplně nejlépe, protože vzhledem k tomu, jaká je LITE mašina na prachy pro Scio církev, nemají šanci časově se v ní zdokonalit, i kdyby chtěli. Takže melou co to dá, a ono to nikdy nedá dlouho. Fluktuace (průtok, personální změny) učitelů je opravdu vysoká.

**Máte-li zájem vědět víc, ze strany studenta, nebo učitele, určitě napište. Rád podám hlubší info, důkazy…

**

Věřím, že by se našlo dost zájemců o pdrobnější info. Díky, že se podělíte o své zkušenosti.

Dobrý den, bylo by možné Vám zavolat? Zaplatila jsem si tam 4 úrovně najednou, chodím tam 4 týdny a ted'jsem narazila na tyto hodnocení…Mám z toho dost smíšené pocity… Děkuji za odpověd'. Signity

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Signity vložený před 8 lety

Dobrý den, bylo by možné Vám zavolat? Zaplatila jsem si tam 4 úrovně najednou, chodím tam 4 týdny a ted'jsem narazila na tyto hodnocení…Mám z toho dost smíšené pocity… Děkuji za odpověd'. Signity

Dobrý den, zavolat někomu by bylo asi trochu obtížné – zde přispívají desítky lidí po dobu několika let.
Můžete si ale někoho vybrat a napsat mu soukromou zprávu (tužtička vedle jména).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Zina Pittrova vložený před 9 lety

Dobrý den, tuto jazykovku rozhodně doporučit nemohu, mám na ni špatné reference od tří lidí. Je totiž příliš zaměřena na papouškování (tj. pouhé opakování) vět po učiteli (např. Do you like… ? – Yes, I do), takže se tam málo spontánně mluví a hlavně je všechno prezentováno bez kontextu, tj. memorujete se seznamy slovíček aj-čj zpaměti. Připouštím, že třeba pro začátečníky nemusí být špatné drilovat stylem opakováním struktur, zvláště pro dyslektiky (větší potíže se zapamatováním struktur) to může být přínos, ale problém je v tom, že to má být použito pouze jako doplňovací metoda, ne na tom postavit celou výuku. Tato škola se tváří jako alternativní a moderní, ale bohužel tím, že používají přehnaně papouškovací metodu, nechávají málo lidi spontánně mluvit a především prezentují vše bez kontextu, jde tedy spíše o tradiční výuku, bohužel bez využití nejmodernějších poznatků moderní metodiky a moderních technologií. Je přece známo, že slovíčka se nejlépe pamatují v kontextu a také je jasné, že studenti potřebují nejen slyšet učitele, ale také slyšet opravdové rodilé mluvčí, tj. dělat i poslechy, aby si zvykali na reálný svět, kde uslyší různé přízvuky, ne jen český přízvuk. I pokud studenti mají českou učitelku, která byla v zahraničí a má i přízvuk, přesto by měli i dělat poslechy a zvykat si na angličtinu britskou, americkou, australskou i angličtinu nerodilých mluvčí z poslechů z učebnic nebo videí na internetu. Studenti jsou také ochuzeni o čtení, protože slovíčka v kontextu prakticky nevidí, jen seznamy slovíček na tabuli, a to ještě bohužel se může stát, že s chybami. Můj otec tam chodil a jak jsem pochopila z poznámek jeho i dalších tří lidí, učitelka jim dokonce psala některá slovíčka se špatnou výslovností na tabuli. Dokážu pochopit, že každý učitel neví všechno a může se stát, že se ho třeba student na něco zeptá a on napíše výslovnost nějakého slovíčka nepřesně, ale když pořád dokola prezentuji ta samá slovíčka v x-třídách, musím si to přece předtím najít v anglicko-anglickém slovníku (třeba Cambridge on-line má i výslovnost vypsanou a dá se poslechnout), tak to opravdu nechápu. Dovedu si představit, že v takové škole může učit jen někdo, kdo nemá poznatky o moderní metodice vyučování cizích jazyků, protože opravdu moderní učitel, který ví, jak se dá využívat kontext, spontánní komunikativní metody a moderní technologie ve výuce včetně internetu, youtube atd. nemůže nad takovými okleštěnými metodami zavírat oči. A pokud tam někdo učí, kdo tohle všechno ví, tak to prostě nechápu. Vím, že tam berou i zcela nekvalifikované učitele, které si “sami vyškolí”, ale jelikož je vyškolí touto okleštěnou drilovou metodou (učitel si platí půlku školení), nepovažuji to rozhodně za dostatečné. To, že někdo byl půl roku v Anglii nepovažuji za všestrannou moderní učitelskou kvalifikaci. Určitě jste se setkali s x učiteli, kteří sice anglicky uměli, ale naučit ne. Kromě toho být v Anglii a být v Anglii je také rozdíl (sama jsem tam byla jako aupair a i chodila do školy), protože když tam nějaká slečna jede s chabou angličtinou a pak se stará o mimino a rodiče jsou málo komunikativní, moc se nezlepší, nebo když tam někdo v prodejně po nocích doplňuje zboží v supermarketu, kde komunikuje jen s Čechy a Slováky, tak také ne.). Kromě toho jsem se i setkala s nevstřícností. Můj otec je dyslektik a ačkoli pod ně patří i nějaké doučování dyslektiků, řekli mu, ať se do dalšího kurzu nehlásí, protože by je brzdil, tj. ať tam už nechodí, když mu to moc nejde (přitom v reklamě tvrdili, že naučí každého). Další známé se stalo (měla úroveň vyšší než FCE), že byla nespokojena s výukou (byla velmi komunikativní a měla dobrou angličtinu a určitě ne člověk, který si na všechno stěžuje a komu bych nevěřila, právě naopak) a nechtěli jí vrátit peníze (musela tam poslat svého otce, aby je tam “seřval”, jinak by to z nich nedostala). Kromě výše zmíněných metod si stěžovala i na to, že jí bylo sděleno, že bude chodit do CAE kurzu, ale místo toho, aby to byl kurz pro upper-intermediate jí přišlo, že šlo o úroveň tak pre-intermediate. Pochopitelně to není levný kurz, takže pokud se tam chcete přihlásit, doporučuji to jen jako doplněk jiného kurzu někomu, kdo má velké problémy se zapamatováním gramatických struktur (třeba tvarů různých časů), protože tady si papouškování užije dost a nějaké struktury do hlavy dostane jako básničku (za předpokladu, že dostane učitelku, která alespoň má dobrou výslovnost a napíše jim správnou výslovnost na tabuli). Ale chodit jen sem rozhodně nedoporučuji. Jelikož mají jen kurzy o více hodinách týdně, je to vhodné jen pro studenty nebo někoho kdo má opravdu hodně času věnovat se tolik jen jazyku, protože chodit jen sem není dostačující. Nenechte se jako x jiných lapit po úvodní hodině zdarma, tu mají udělánu chytlavě, protože používají metodu TPR, tj. že učitel něco řekne, například dotkni se ruky a student to udělá. To je metoda, která pochopitelně není jejich vynález a moderní učitelé ji dnes používají, protože je to v duchu moderní metodiky “learning by doing” a pohybové metody mnohým studentům vyhovují a mění dynamiku hodiny a je zábavná. Pochopitelně ne všechno se dá dělat touto metodou a nečekejte, že zbylá výuka bude probíhat až tak záživně a opravdu “moderně” (toto je součást moderní metodiky), ale spíše tradičně a “drilově”.

Líbí se mi, že tu píše recenzi někdo, kdo sám školu LITE nenavštěvoval. O tradiční výuku se rozhodně nejedná. Jak sama píšete, slovíčka se pamatují nejlépe v kontextu, a proto se tímto způsobem slovíčka i učíme. Já osobně jsem měla vždy problém s tím, že pokud mi byla vysvětlována gramatika rodilým mluvčím, často jsem všemu nerozuměla a přišla jsem tak o důležité informace. V tom vidím velké plus u školy LITE, že pokud potřebuji něco vysvětlit a nerozumím tomu v angličtině, lektor může přejít do češtiny a vše mi vysvětlit.

Tyto kurzy jsou určeny především lidem, kteří se potřebují rozmluvit. Každý z nás, kdo se učil angličtinu ve škole, se často setkával s tím, že se v hodinách pouze slepě překládají texty v učebnici a reálné konverzace chybí a pak nejsme schopni promluvit.

Mimochodem pokud se někdo s úrovní “VYŠŠÍ” než FCE přihlásí na tyto kurzy, tak je to asi jeho přešlap. Člověk na úrovni FCE by měl zvládat kromě běžné psané a telefonické angličtiny, číst učebnice, články a komunikovat bez problémů s rodilými mluvčími. Poslední úroveň kurzu LITE (INT4), by měla odpovídat úrovni FCE, takže logicky, pokud někdo umí lépe jak FCE, tak to bude pro vás opravdu pod úroveň a bude vaše chyba když si zakoupíte tento kurz.

Takzvané “papouškování” jako bylo nazváno, je pro mě velmi účinná metoda. Vymýšlíte vždy vlastní věty, nejlépe ze života,ze svých zkušeností, abyste je mohli později opravdu využít. Spontánnost opravdu nechybí,při vymýšlení vět se velmi často i pobavíme, jak moc jsou někteří spolužáci nápadití.

Ať je škola součástí nějaké církve nebo není, já jsem nic z těchto “pomluv” či “pravd – polopravd” nepocítila. Školu hodnotím na základě svých pocitů, dojmů a hlavně podle toho, jaký vliv a dopad, to má na mé jazykové dovednosti. Cílem je, aby se člověk zlepšil v angličitině, to je ten výsledek o který usilujete ne? Já školu mohu doporučit, jsem zde spokojená, pochopila jsem díky těmto kurzům věci, které mi nikdy jiný učitel nebyl schopen takto jednoduše a přirozeně vysvělit.

Je to již cca rok co jsem libereckou pobočku LITE navštěvoval, konkrétně kurzy INT1 až INT5 (více než polovina nabízených kurzů), takže k danému tématu mám co říct. Narovinu musím říct, pokud jste danou školu nenavštívili a pouze papouškujete ostatní názory, je to od vás přinejmenším nefér. Rozdělím svůj popis do několika bodů:

  1. Scientologie – nenarazil jsem jako student vůbec na nic, ale vůbec na nic. V učebnách, kanceláři, mailech, od lektorů. Nikde ani zmínka nebo sebemenší letáček. Kurzy jsem navštěvoval zhruba rok a za tu dobu nikde vůbec nic. Před vstupem do kurzu jsem toto vlákno četl a tak jsem se na to i zaměřil. V kanceláři se dělaly zavěrečky každého kurzu, platilo se, chodilo se tam s čímkoliv a po církvy ani písmeno.
  2. Cena: Vysoká, cena/výkon – výborné. Když si přepočtete hodinovou sazbu je vyšší než konkurence (slevy tam nějaké jsou), ale za ty peníze se mi dostalo maximální možné podpory ze strany lektora a hodiny fakt odsejpaly. Vynaložené částce na tyto kurzy nelituju. (pak jsem zkoušel jinou levnější školu s komunikačním kurzem a i když cena byla o hodně nižší, peněz jsem litoval)
  3. Počet hodin týdně: v INT kurzech jsme měli kurzy 2× týdně po 3 hodinách + domácí úkol + víkendový úkol. Tyto kurzy jsou fakt náročné a myslím si, že tempo je vysoké, pro mě na limitu mých možností. Když to přežijete (aktivně), naučíte se maximum za minimum možné doby, což byla pro mě jedna z velkých výhod této školy. Myslím si, že ještě více intenzivní kurzy nemohou fungovat dobře, protože člověk potřebuje mít nějakou vstřebávací dobu, než se něco v mozku usadí.
  4. Lektoři: měl jsem 2 lektorky, obě perfektní. Podávat takovýto výkon je hodný obdivu. Tady je asi největší kámen úrazu, když narazíte na špatného lektora, tak výuka strašně utrpí. Děkuji za super hodiny Lence a Markétě ;-).
  5. Počet studentů v kurzu: až 10 a to už je hodně (sám sem zažil v INT1). Pak nás bylo okolo 6 a méně a tam nás lektorka už stíhala perfektně. Je to hodně komunikační kurz a tam prostě 5 dvojic je moc.
  6. Struktůra hodin: Nebyla pevná. Začlo se opakováním , poté nové slovíčka či gramatika, následné cvičení probíraného, pomocí vlastních vět, následovaly hry nebo komunikace na dané téma, takže když tady někdo něco psal o papouškování, musím naprosto nesouhlasit. Komunikace na dané téma byla vůbec nejvíc improvizující část kurzu a hodně mi dala. Vše poté sleduje lektor a v případě potřeby zasahuje do komunikace dvojce či vypisuje chyby a nejlepší části na tabuli a pak se vše probere. Různých způsobů učení a her tam bylo dost a lektorka je volila podle toho, co jsme ještě byli schopní zvládnout (hlavně poslední hodinu).
  7. Pro koho: Tento kurz určitě není pro každého. Když někdo nechce mluvit, dělat úkoly (a tím si zopakovat látku), tak ho tento kurz semele. Naštěstí se takovéto osoby pročistí hned ze začátku a pak už to jede. Podle mě je také důležité se na gramatiku nespoléhat jen na kurz a aktivně si dané oblasti vyhledávat z jiných zdrojů. Zde se právě na úkor komunikace gramatika trochu zjednodušuje, ale právě gramatika je jedna z věcí co se dá doma zvládnout a případně zeptat se na kurzu (na rozdíl od komunikace). Když to shrnu, tak tento kurz je pro aktivního studenta co chce komunikovat a chce se to naučit v co nejkratší dobu. Kurz byl pro mě odrazovým můstkem k používání angličtiny v práci, hlavně pro telefonické rozhovory, které považuji za to nejtěžší v komunikaci v cizím jazyce. Také je pro studenty (především já), kteří nesnáší klasické učebnice a v nich dem… vyplňovačky, rodinu Prokopových, Hedvej, památky, města kde nikdy nebudu, lidi co mě vůbec nezajímaj (prostě takovým, kterým stačí umět říct že můžu ženě zítra cestou z práce koupit rohlíky, co jsem zažil na dovolený nebo zákazníkovy vysvětlit co k čemu slouží a proč to tak musí být).
  8. Potkal jsem spolustudenta z kurzu a ten to FCE po přípravě udělal.

Shrnuto podtrženo mohu libereckou pobočku LITE doporučit ze strany studenta. Jak je to z pohledu lektorů mi není známo.

Ještě drobnost, čas mi nějak letí, ty kurzy jsem navštěvoval před cca 2 lety. Jaká je situace v liberecké pobočce dnes netuším.

Nejhorší pracovní zkušenost. Dlouhodobě se to tady nedá vydržet. Nemáte čas ani sílu na svůj život, a neuživí Vás to. Jste tady 6 dní v týdnu, v pondělí, ve středu a v pátek od 7:30 do 20:15, z toho máte zaplacených pouze 6 hodin, které odučíte. Máte povinnost dávat studentům domácí úkoly, jejich opravování Vám nikdo nezaplatí, dělání příprav také ne. Jste tady na ŽL, takže dovolenou ani nemocenskou Vám nikdo nezaplatí. Plus si musíte platit zdravotní a sociální pojištění, což je z výplaty v této škole dost velká částka. Výplata je závislá na počtu zapsaných studentů v kurzu. Pokud student na hodinu nedorazí, nedostanete za něj za tu hodinu zaplaceno. Nedivím se, že stále hledají lektory. Ve smlouvě je výpovědní lhůta 2 měsíce, vyhodí Vás však klidně ze dne na den bez udání důvodu.

Ahoj Myst, tak to Ti drzim palce, nech si najdes nieco lepsie. Pri takejto praci Ti hrozi akurat vyhorenie a nasledne liecenie. Sa cudujem, ze tam vobec niekoho najdu.

Dobrý den,
učím v LITE anglické škole už 8 let (od 2011) a server HELPFORENGLISH využívám ještě déle, ale nikdy mě nenapadlo se podívat do referencí. Teď to čtu a nechápu, co zde vidím.
Nebudu komentovat každý komentář, spíše napíšu ve zkratce svůj příběh a pokud někdo budete chtít vědět více, budete mít obavy nebo nejasnosti, mám v profilu email a klidně i na sebe tady napíšu telefon (733 504 354), klidně se ozvěte.
Jak už jsem psal, do LITE jsem přišel v roce 2011 a za tu dobu jsem odučil několik stovek studentů za více než 15.000 vyučovacích hodin. Snad mě toto oprávňuje psát názor na LITE :-) Má práce mě neuvěřitelně naplňuje a když vidím, jaké studenti mají výsledky, motivuje mě to každý den chodit do práce s úsměvem a dobrým pocitem.
Do LITE jsem šel hlavně z těchto důvodů: a) metoda b) parta lidí c) tah na branku.
Metoda je založená na komunikaci – tedy opravdu každý student 80% z hodiny mluví nebo poslouchá. Dále jsme jako lektoři vyškoleni v tzv. Studijní technologii od L. Rona Hubbarda, která v jednoduchosti dává důraz na to, abychom se studenty nepřecházeli nepochopení a nechali je vše důkladně procvičit a zažít. Až pak můžeme přejít na další slovíčka nebo gramatiku. Čili jak píše Marttt – tato metoda je pro každého, kdo se angličtinu opravdu chce naučit.
Parta lidí je zde skvělá, jak vedení, tak kolegové. A s tím spojený tah na branku je právě to, proč LITE má takové úspěchy. Ano, pracujeme hodně. Ano, jako lektor opravuji úkoly a dělám si přípravy. Ano, zůstanu se studentem déle, když se do něčeho zamotá. Ano, vzdělávám se a makám na sobě. Ale dle mého názoru takto má člověk, kdo to v práci myslí vážně, vypadat.
Na závěr bych všechny, kteří uvažují studovat nebo pracovat v LITE, pozvat třeba na ukázkovou hodinu, kde se jednoduše podíváte, zda je LITE místo pro Vás. Pokud se Vám nechce na ukázkovou hodinu, klidně zavolejte třeba mě, je jedno z jakého jste města, já Vás pak kdyžtak nasměruji :-)
Ať už skončíte kdekoliv, hodně štěstí s angličtinou, bye bye

PS: tady je odkaz na youtube na plno videorozhovorů se studenty LITE: https://www.youtube.com/watch?…

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.