Help for English

Assess vs. evaluate

Zdravím všechny diskutující, rád bych se zeptal, jaký je rozdíl mezi těmito slovy – assess X evaluate. Obě se používají u hodnocení nějaké kvality, rozsahu něčeho (studuji v zahraničí a často nějaká otázka začína ,,Evaluate to what extent…„), přesto však nevím rozdíl v nich. Taky se setkávám např. s "Tax Assessment“. Pak se chci zeptat, bylo by špatně „Tax Evaluation“? Jsou tyto slova „interchangeable“ nebo tam je nějaký „a subtle difference“? Děkuji

Pokud studujete v zahraničí, bylo by dobré se naučit používat výkladový slovník. Rozdíly ve významech jsou v něm lépe vidět, jsou tam také uvedeny synonyma.

evaluate má jeden hlavní význam a synonymum je assess

assess má více významů, jeden stejný jako evaluate, další významy si můžete najít v nějakém výkladovém slovníku

Zkuste si ty slova vyhledat přes „onelook.com“, objeví se odkazy na hledané heslo a vyberte si slovníky, které jsou nahoře, jsou známější.

tax assessment – daňový výměr – je to běžné slovní spojení, takto se to používá

Tax Evaluation – má to jiný význam než předchozí spojení, podle mě se to ani nepoužívá

Co se týče slovníků, nejvíce doporučujeme tyto:
Advanced Learner's slovníky zdarma ONLINE

Zdravím a děkuji za rady, tipy a další příspěvky. K tomu výkladovému slovníku – ano, to máte pravdu, že jeden význam mají společný. Já jsem však měl na mysli, jestli u tamtoho společného významu je nějaký drobný rozdíl, v jaké situaci to použít atd. K tomu ‘tax assessment‘ – hledal jsem to v několika slovnících a ano, máte pravdu, je to daňový výměr. S tím ‘evaluation‘ by to asi skutečně nešlo použít, protože je to tady odvozeno od slova ‘assess‘, které zde znamená v podstatě ‘určit hodnotu ve financích‘. Dle slovníku však ‘evaluate‘ tento význam nenese. Proto ‘tax assesment‘ jediná správná verze.

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.