16. 1. 2011
Vydal jsem dva články věnované zlomkům. Ten druhý je prvním článkem
tohoto typu u nás – v názvu nese označení CLIL, což znamená Content
and Language Integrated Learning. Brzy bych rád otevřel tomuto tématu
samostatnou rubriku, ale uvidíme, jak rychle poroste.
Myšlenku zahrnout na stránkách CLIL jsem dostal už více než před
rokem. Je až zarážející, že je tolik věcí, které umíme česky, ale
nemáme ani páru o tom, jak to je v angličtině. Zlomky jsou jen malým
příkladem. Se slovy ‚čitatel‘, ‚jmenovatel‘ apod. se setkáváme už
snad od šesté třídy základní školy… proč je neumíme i anglicky?
Půjdu ale ještě dál. Slovíčka sčítat, odčítat, násobit a dělit…
naprosté základy… ale kolik i pokročilejších studentů by dokázalo
o těchto matematických operacích mluvit anglicky?
Rád bych průběžně psal podobné články (na úrovni učiva základní
školy) o matematice, fyzice, chemii, biologii, dějepise, zeměpise, gramatice
apod. – V ANGLIČTINĚ. Určitě to nepůjde rychle… ale projekt Help for
English je (snad) na celý život, takže času dost (snad).
Určitě mě zajímá Váš feedback… třeba Vám to bude připadat jako
ztráta času a nebo naopak.
--------------
Soutěžní otázka č. 6 Vás zaměstnala na déle, než bylo mým úmyslem.
Nová otázka už je online a snad to bude rychlovka.