to Rayden: souhlasím s McKey, že je to celé poněkud nevyvážené…ale
co se týče writingu B1 a B2…pro mě těžko říci, dělala jsem writing
u PET a FCE (+maturitní) a u obou esol zkoušek mi dopadl nejhůř ze všech
částí, přestože jsem se na něj, troufám si říct, připravovala snad
nejvíc – nejvíc jsem trénovala psaní různých útvarů na různá
témata a učila se teorii…vzhledem k tomu, že nevím, co jsem kde kdy měla
špatně, nemůžu tyto úrovně ani nějakým způsobem srovnat –
samozřejmě krom rozsahu a očekávané slovní zásoby – slovní zásoba
‚na úrovni‘ – ta se také odvíjí od stylu – formal/informal – a
pak tedy frázová slovesa, idiomy a pokročilejší zásoba jaks psal a ještě
mám dojem, že jde také o to, vyjádřit se ke konkrétnějšímu a
složitějšímu tématu, vysvětlovat, obhajovat, přemlouvat, popisovat,
žádat a tak – že tedy také o úrovni rozhoduje, o čem máš psát –
piš si pohled nebo dopis z prázdnin a pěkný letter of application se vším
všudy nebo úvahu na téma stáří, péče o staré lidi, můj postoj k nim
a k domovům důchodců atd (to bylo u státnice na naší škole) – to je
taky ten rozdíl