Řekl bych, že umět několik jazyků na úrovni A1 není problém.
Řekl bych, že umět několik jazyků na úrovni A1 není problém.
CJ, NJ, AJ, LAJ… opravdu to není nic těžkého
to je jedna věc, druhá je, že tak trochu podezříváme, že hlasuje hodně robotů… musíme to předělat, aby hlasovat mohli jen zaregistrovaní, potom to bude mít větší vypovídací hodnotu.
Tři jazyky by ale zase na úrovni A2 by měli umět všichni středoškoláci… takže snad to není tak úplně nemožné.
Otázka je jesli počítat i Slovenštinu :
Slovenština je přece samostatný jazyk, takže ano.
Hlasování jen pro zaregistrováné, to se mi líbí.
Co se týká slovenčiny, považuji ho taky za rodný jazyk, ale teď už druhý
vedle češtiny. Mimochodem slovenský jazyk by si měl započítat jen ten, kdo
slovensky nejen rozumí, ale umí slovensky i mluvit a psát. Kolik z nás
to je?
Řekla bych že by se nás našlo hodně, dřív jsme byli se Slováky více provázaní, hodně Čechů žilo delší dobu na Slovensku a naučilo se dobře číst i psát… (já nerozlišuju mezi češtinou a slovenštinou, mluvím, čtu i píšu stejně dobře oběma jazyky)
kdyby se počítala i slovenština tak umím dobře česky, slovensky a rusky a špatně německy tak teď ještě zapracovat na té angličtině…
to Anyteb: 5 jazyků – to je přece skvělé.
Já si můžu napočítat dle ankety čtyři jazyky: český (tam mám C2 ), slovenský, anglický a ruský. Nedávno jsem začala s němčinou, ale tam jsem totální „Starter“.
Marek píše v reportech že musí prodloužit smlouvu z OSA. Můžu se se zeptat co to je?
Ochranný svaz autorský.
Objednal bych si hrnek, ale bojím se, že mi ho pošta rozfláká (předchozí zkušenost), takže pudu asi jenom do trička/mikiny
Když si objednáte obojí, zabalíme hrnek do trička/mikiny – větší šance, že zůstane pohromadě.
moc děkuji za ty vánoční písničky. Skvělé je, že si můžeme spojovat koledy i s angličtinou
Johnie:
hrnek přes poštu fakt ne. Na poště jsem pracoval přímo s balíkama a
zrovna jeden takový hrneček mi utkvěl v hlavě. Byl to malý balíček od
Granka se kterým když se zatřepalo, tak byly slyšet akorát střepy. Dobře,
ten balíček nebyl vůbec vystlaný, ale i kdyby byl, tak bych byl stejně
docela skeptický, přeci jenom když vezmete balíček s hrníčkem a na to
naskládáte 1,5 balíků do výšky, tak šance že to balík nevydrží je
docela velká, nehledě na to, že se tam s balíkama hází.
Balík by měl být zabalený tak, aby vydržel pád alespoň z 1,5 metru, pokud je, dá se pak po poště vymáhat náhrada. Je to ale docela dost a spousta lidí si myslí, že s tím vyčůrá, když si připlatí za křehký. Omyl, v praxi s tím jedním procentem tzv. křehkých balíků zachází většinou úplně stejně. Těžko vám pojede přes půl republiky auto s 20 křehkýma balíkama, který jsou tam někde zvlášť uložený, když jich může vést tisíce naskládaných/naházených na sobě. To samé platí i o budovách, kudy balíky projdou, nikam zvlášť se neukládají, není na to místo ani lidi. Když si pak doručovatel nakládá ty balíky do auta, tak hodně záleží na tom jak se k tomu postaví. Spousta z nich to dělá stylem, že stojí před autem, vytahuje z klece balíky a z jednoho místa je pak hází na určitá místa v autě. Pokud má vaše ulice tu smůlu, že se nachází až těsně za řidičem, tak se vám ten balík pěkně proletí (taková zatěžkávací zkouška těch 1,5 metrů).
Jediná jistota je posílat oblečení, ale i to musí být dobře zabalené. Denně jsem viděl spousty vtipně zabalených triček do vánočního papíru, který se už někde na začátku cesty sedřel a trička pak dorazili špinavá jak hadr na podlahu.
Jenom pro zajímavost teďka spočítám kolikrát se s balíkem může hodit, nebo ho jinak rozbít než se dostane k vám.
1.) Podáte balík na poště a člověk z přepážky s ho hodí někam na
zem.
2.) Pro ten balík si přijede s malým vozíčkem její kolega a nacpe ten
balík do přepravní klece. Váš balík na na to třeba 50 jiných do
15 kilo.
3.) Balíky se odvezou do třídírny ve městě, kde je lidi všechny vyndají
a opět nahážou do dalších přepravních klecí, které se pak vezou na tzv.
depa v jiných městech.
4.) Tam se zase vyndají a naháží jeden přes druhý na takové velké
přepravníky.
5.) Přepravníky si vezmou lidi, zapíší ty balíky do počítače a opět
naskládají balík přes balík do klecí.
6.) Ráno se všechny ty balíky z těch klecí znovu vyhážou, nasnímají do
snímacích tužek a znovu naskládají do těch klecí
7.) Ty klece si vezmou balíkáři a balíky z nich naháží do auta, balík,
nebalík.
A to ještě musíte mít štěstí a být doma, když se vám ten balík pokouší doručit (často se ani nepokouší), pokud nejste, balík se ukládá na další poště a to může být další ne zrovna ideální manipulace.
Docela složitý systém, nemyslíte? Balíky v něm mají docela stížené podmínky…
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.