V prvé řadě se angličtinu učíte protože musíte
nikoli že chcete. Nebo jsem vás možná špatně pochopil,
ale píšete, že vás nebaví. To je bohužel první problém.
Vytvořit si k jazyku vztah (alespoň nějaký) je něco, co vám strašně
pomůže. Nicméně na to, že vás jazyk nebaví, mu věnujete zdá se docela
dost energie a času, a to je moc dobře
Za druhé jste psal, že jste chtěl zkusit soukr.učitele a tam vás
tlačili do učebnice, které vám nevyhovují.
A tady jsme u toho. Narozdíl od kurzu, kde vás je 10–15 a jede se podle
dané učebnice daný tempem, u soukromého učitele jste VY pánem, vy si to
platíte a vy si říkáte, co se vám líbí a co ne.
Problém je, že studenti často neví, co vlastně chtějí (k tomu je
ideální učitel, který vám to v podstatě řekne za vás), ale při tomto
“dialogu”, co budete ve svých hodinách dělat, musí učitel poslouchat
i vás – co máte za sebou, v čem si myslíte, že jste dobrý, co je
podle vás otrava/zábava, jaký jste studijní typ, jak často se na to
podíváte doma. Jestli chcete jet podle učebnice či nikoli.
A pokud vám nevyhovuje jeden soukromý učitel, je třeba se rozloučit a
najít jiného. Je to otrava, ale za tu námahu (a peníze) to
určitě stojí.
Pokud jde o učebnice – neexistuje ideální učebnice, vždycky tam bude
něco, co se učiteli/studentovi líbit nebude. Učebnice NEF jsou spíše do
kurzu o více lidech, takže se do hodiny “jeden učitel / jeden žák” moc
nehodí. Ale taky je dosti důležité, jaký je ten učitel –
i z relativně špatné učebnice se dá “vymáčknout” hodně a
naopak.
Jestli mě něco zarazilo, tak vaše poznámka, že se gramatiku učíte
nejraději sám. Protože pokud máte dobrého učitele, pak je pochopení a
procvičení gramatiky s ním mnohem rychlejší a hlavně nehrozí, že něco
pochopíte omylem špatně a že si tu chybu pak budete s sebou nést dalších
x let, což se občas u samostudia stává…
Můj názor je, že máte negativní zkušenosti s kurzem/učitelem na
základě jednoho/dvou zážitků. Je třeba hledat dál a až narazíte na
učitele, který vám vyhovuje (ať třeba v malém kurzu, nebo soukromě),
držte se ho jako klíště