Taky díky za reakci.
Já jsem určitě nemyslel, že bych tomu říkal ‘megablbost’ protože ve skutečnosti nejde o nic špatného ani převratného ani nového.
Termín magablbost jsem nepoužil nepoužil já, to nebyla reakce na Váš příspěvek, ale na jeden komentář tady ve fóru.
Ale je to právě to vedení do extrému, co mi vadí. Klasická taktika těchto metod – naše metoda je lepší než ostatní, ostatní jsou špatné, ostatní jsou ztráta času apod. Jsou samozřejmě i daleko extrémnější přístupy, takové, které nazývají klasickou výuku ‘rakovinou’ apod. a kde se většina učebnice zaobírá tím, PROČ jsou ostatní metody mimo, spíše než výukou.
Přijde mi to spíš reflexe nad obecně zázračnými metodami, než nad tím, co se autor snaží prezentovat – alternativní přístup.
První slova jeho stránky:Vítejte na stránce projektu Marley Bone Coach, určeného pro učitele angličtiny. Projekt si klade za cíl přijít s alternativním přístupem k výuce studentů na středních školách (nebo minimálně na výběrových středních školách) a také na jiných výukových institutech, kde se na výuku angličtiny soustředí pozornost, jenž si zaslouží. Neklade si za cíl konvertovat na svou stranu všechny učitele, ba ani většinu učitelů, ba dokonce ani silně početnou menšinu. Znám své pappenheimské a tuším, že zájemců o vyzkoušení tohoto přístupu mnoho nebude. Nekladu si nereálné cíle, i nalezení několika málo vstřícných odvážlivců bych považoval byl úspěch.
Tyto extrémní metody většinou jakoby na toto neberou ohledy a říkají: studenti si nesmí nikdy nic zapisovat, nikdy nepoužíváme češtinu, vše se učíme nejprve opakování věty po učiteli a potom…, vše doprovázíme nějakým tělesným pohybem, vše učíme z autentických materiálů, vše se učíme interlineárním doslovným překladem atd atd.
Pokud mohu soudit, to by asi autor dlouho rozdýchával, že si toto o jeho práci někdo myslí. LOL
Conclusion: můj původní příspěvek byl motivovaný prostou skutečností, že to, co někdo považuje za megablbost, mne v mnohém otevřelo oči v přístupu učení (se) angličtiny.
Přiznávám, že jsem projekt tak trochu hodil do pytle s ostatními v moment, kdy jsem četl to o tom, že učebnice jsou ztráta času.