Dlouho jsem na toto fórum nic nenapsal, ale tato rozprava mně prostě nedá. Dámy a pánové učitelé. Uvědomte si prosím jednu podstatnou věc: Nejdůležitější není jak dokonale daným jazykem mluvíme, ale CO tím jazykem říkáme. Jazyk, byť sebedokonaleji ovládaný je k ničemu, pokud nemáte co řici. Strávil jsem studiem angličtiny ohromné množství času a jako technikovi mně to připadá jako ztracený čas, za který jsem se mohl naučit mnoho pro mě užitečnějších věcí. Takže jakkoliv našim dětem studium jazyků usnadníme, na jakékoliv úrovni, tím snazší bude jejich budoucnost, zejména v nehumanitních oborech. A ty, ať se vám to líbí nebo ne, drží nás všechny na živu.
Netuším, co Vás vedlo k tomuto příspěvku, ale
a) Franta svým článkem určitě neobhajuje humanitní obory před
technickými.
b) To, že třeba máte co říci, ale neumíte to, vyjde v důsledku úplně
stejně, že nic nesdělíte.
c) Podle mne dobrá znalost anglického jazyka by měla být nezbytnou
součástí každého špičkového technika, ne jako cíl, ale prostředek,
takže ty dvě věci nejsou v rozporu, jak se snažíte zdůraznovat.
d) To, jak jsme se stavili k učnovskému školství a technickým oborům, je
prostě špatně, ale o tom tady nikdo diskusi nevedl, nemýlím-li se.